021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Astenia de toamna

Home / Astenia de toamna

ASTENIA DE TOAMNA

Cum apare astenia de toamna

Reducerea intensitatii luminii provoaca diferite schimbari in organism: productia de serotonina (hormonul fericirii) scade, vitamina D se fixeaza mai greu (deficitul acestei vitamine este una dintre cauzele lipsei de energie, a slabiciunii musculare sau anxietatii), iar productia de melatonina (hormonul somnului) creste.

In sezonul toamna-iarna, organismul trece printr-o perioada de tranzitie. Functiile organismului se adapteaza conditiilor climaterice, fiziologia acestuia incetineste, pentru a-si pastra caldura si energia de care are mai multa nevoie acum, comparativ cu celelalte anotimpuri.

Remedii naturale de combatere a asteniei de toamna

Durata somnului sa includa cel putin 8 ore pe zi; includerea activitatii fizice usoare, cu scop de relaxare; reducerea consumului de stimulente; o dieta echilibrata si variata, care ajuta la corectarea oricarei deficiente nutritionale posibile. Astfel, e nevoie de cresterea aportului de fibre, vitamine si proteine care stimuleaza organismul, dar si instaureaza normalizarea stariide spirit.

Consumate frecvent toamna, ele pot reincarca organismul cu minerale si vitamine, folosite pentru a combate frigul, precum si cele mai comune boli ale acestui moment al anului: anghinarea – eliminarea toxinelor si digerarea grasimilor; ciupercile salbatice (continut ridicat de fibre); portocale, lamai si rodii, ce contin vitamina C, atat de necesara in prevenirea racelilor

Dovleacul este un aliment foarte util pentru sanatatea sistemului nervos; crud, copt sau fiert, actioneaza ca un pansament natural pentru sistemul nervos datorita efectului usor sedativ, adesea recomandat pentru combaterea insomniilor, a starilor depresive sau anxioase. Este o sursa importanta de betacaroten, unul dintre cei mai puternici antioxidanti naturali si contine si complexul de vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B9, cu rol pozitiv in mentinerea sanatatii psihice, protejarea impotriva stresului oxidativ si reducerea starii de oboseala excesiva.

Cerealele integrale sunt de ajutor in combaterea oboselii, oferind energia necesara pentru corecta functionare a organismului. Sunt bogate in tiamina, o vitamina apartinand complexului B, care favorizeaza transformarea glucidelor in energie, ameliorand astfel starile de letargie si extenuare. Insomnia, depresia, dificultatea de concentrare si fluctuatiile de apetit sunt toate consecintele asteniei de toamna.

Iata ce vitamine iti pot imbunatati starea de spirit in aceasta situatie.

Calciu + Magneziu, au un efect imediat de calmare a sistemului nervos si combat chiar si migrenele, cand ele apar pe fond de stres. Magneziul relaxeaza muschii, iar calciul este numit si mineralul “anti-stres”, care mai si domoleste simptomele PMS-ului si reduce presiunea arteriala. Cele doua substante combinate trateaza starile de insomnie.

Complexul de vitamine B (printre care se numara vitaminele B6, B12, B5 si B9 – acidul folic) este esential pentru o tranzitie blanda de la vara la toamna. Se regasesc in suplimente alimentare sau in alimente precum semintele, galbenusul de ou, nucile, tonul, laptele, pestele si ficatul de pasare.

Fierul si cuprul. Fierul este un alt sedativ natural al sistemului nervos, inducand o senzatie de calmitate si control atunci cand e prezenta anxietatea. In plus, fierul este un adjuvant pentru sistemul imunitar si previne anemia. Galbenusul de ou, cerealele integrale, radacina de patrunjel, smochinele, stafidele si caisele uscate, spanacul, urzicile, cartofii fierti in coaja, migdalele si celelalte fructe cu coaja lemnoasa sunt surse importante de fier. Pentru o dispozitie mai buna si un somn mai odihnitor, suplimenteaza-ti doza zilnica de cupru, gasit in carne, cereale si fructe de mare.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.