021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Cum afectează depresia și stresul ficatul tău

Home / Cum afectează depresia și stresul ficatul tău

CUM AFECTEAZĂ DEPRESIA ȘI STRESUL FICATUL TĂU

Stresul este o parte inevitabilă și chiar necesară a vieții. Este ceea ce ne motivează. Cu toate acestea, sunt mulți factori ce pot provoca stres, inclusiv dificultățile financiare, problemele de relație, boala, examenele școlare sau universitare, locurile de muncă de înaltă presiune, conflictele la locul de muncă sau evenimentele de viață precum schimbarea casei sau căsătoria.

Ficatul. Este cel mai mare organ intern al corpului și are sute de funcții, care filtrează toxine și substanțe străine din sânge, le sparge și le excretă. Unele dintre aceste toxine sunt produse în interiorul organismului, inclusiv excesul de hormoni și neurotransmițători, dar majoritatea provine din surse externe – alimentele pe care le consumăm, aerul pe care îl respirăm și lucrurile pe care le punem pe piele. Atunci când ficatul devine suprasolicitat ca urmare a stresului sau a expunerii excesive la toxine, întregul sistem se poate regăsi în afara echilibrului și sănătatea poate fi compromisă sever.

Simptomele faptului că ficatul tău este stresat

Stresul prelungit afectează sistemul imunitar putând agrava orice boală existentă și produce o rezistență mai mică la infecție. Glandele suprarenale, care în mod normal pompează cortizolul pentru a ne ajuta să facem față stresului, în cele din urmă devin epuizate, iar acesta poate fi momentul în care observați nivelurile de energie marcate și începeți să dezvoltați simptomele.

Dacă ești îngrijorat de starea de sănătate a ficatului tău, ai grijă la aceste semne:

1.Probleme digestive = constipația, umflarea burții și indigestia continuă se referă la stresul hepatic. Ficatul trebuie să elibereze bile care ajută la descompunerea alimentelor și la lubrifierea intestinelor. În ficatul slab sau stresat, acest proces este compromis.
2. Stare de oboseală, chiar și după odihnă îndelungată = deoarece ficatul este responsabil pentru stocarea excesului de glucoză pentru consumul de energie mai târziu, dacă este stresat, această funcție este compromisă. Ca să nu mai vorbim, acumularea de toxine care apar din ficat, care nu îndepărtează eficient deșeurile, poate afecta alte organe și procese corporale. Este ca și când ai prea multe ferestre deschise pe computer. Cum funcționează? ÎNCET…
3. Modificări ale culorii pielii
4. Culoarea mai întunecată a urinei
5. Schimbări de dispoziție
6. Alte simptome: vedere încețoșată, amețeli, insomnie, dezechilibre hormonale, scădere neintenționată în greutate, alergii, astm, respirație urât mirositoare, fibromialgie, retenție hidrică, dureri de cap, tensiune arterială crescută, colesterol ridicat, glicemie neregulată.

Cum cauzează stresul un ficat gras

Cercetările noi au evidențiat pentru prima dată mecanismul precis care explică modul în care excesul de cortizol are ca rezultat un ficat gras. Un ficat gras este asociat cu obezitatea, colesterolul ridicat, tensiunea arterială ridicată – în esență întregul sindrom metabolic de sănătate precară, care predispune la boli cardiovasculare. La om, cortizolul este vital pentru supraviețuire și adaptare la stres. Când nivelurile de cortizol cresc din cauza stresului excesiv, multe probleme apar atât în ficat, cât și în creier. În alte cercetări s-a constatat că cortizolul – hormonul de stres – ar putea crește riscul unui ficat gras. S-a găsit o legătură între nivelele de cortizol la bărbați și boala hepatică grasă. Boala hepatică grasă apare atunci când se formează prea multe grăsimi în jurul sau în ficat, afectând negativ funcția ficatului. Cercetătorii au descoperit că cei cu boală hepatică nealcoolică (BHN) au avut o supraproducție de cortizol. Supraproducția cortizolului este ceea ce contribuie la excesul de grăsime din ficat, deoarece cortizolul este cunoscut pentru a promova depunerile de grăsime din ficat. Cortizolul excesiv nu este numai dăunător pentru ficat, dar poate provoca un dezastru asupra corpului și sănătății generale.

Tratament și recomandări generale - Sfaturi pentru a reduce stresul, depresia și a avea un ficat sănătos

Vestea bună este că totul este reversibil… Dacă doreşti să-ți protejezi ficatul și sănătatea în general, este o idee bună să-ți reduci nivelul de stres. O vacanță care include timp departe de încărcarea obișnuită, tratamente spa și mâncăruri delicioase sunt și vindecătoare. Iată şi alte câteva sfaturi eficiente pentru a reduce stresul, depresia și pentru a menține un ficat sănătos.
– Exercițiul fizic
– Gândirea pozitivă
– Râsul și odihna
– Buna nutriție
– Menținerea unei greutăți sănătoase
– Hidratarea, pentru a ajuta la eliminarea toxinelor
– Renunțarea la fumat
– Gestionarea afecțiunilor medicale subiacente cum ar fi diabetul, hipertensiunea sau colesterolul
– Atenție sporită la excesul de medicamente
– Minimizarea aportului de sare
– Reducerea consumului de alcool.
Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.