021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Cum să rezistăm perioadei cu temperaturi foarte scăzute

Home / Cum să rezistăm perioadei cu temperaturi foarte scăzute

CUM SĂ REZISTĂM PERIOADEI CU TEMPERATURI FOARTE SCĂZUTE

Daca faceți parte din categoria persoanelor pe care frigul le împiedică să fie active este recomandat să vă revizuiți obiceiurile de zi cu zi. Veți descoperi că mici schimbări vă vor ajuta să vă adaptați mai bine la temperaturile scăzute.

Termoreglarea corpului în anotimpul rece este un proces cu care vă confruntați în fiecare an. Da, ar fi bine să puteți sta toată iarna în casă, la căldură, admirând peisajul de la fereastră. Însă, acest lucru este imposibil de realizat, așa că este indicat să urmați anumite sfaturi care vă pot ajuta să faceți față cu brio gerului. De altfel, expunerea prelungită și necorespunzătoare la frig poate provoca apariția degerăturilor sau a hipotermiei, ce pot pune viața în pericol. Așadar, aflați la ce trucuri puteți apela.

Imbrăcați-vă corespunzător

Este recomandat să mențineți întotdeauna capul acoperit. Puteți pierde 40-45% din căldura corpului prin neprotejarea capului, gâtului, încheieturilor și a gleznelor. Capul are un flux sangvin bogat, însă conține puțină grăsime, ce are rol izolator. Însă, nu doar aceste părți ale corpului trebuie protejate, ci întreg organismul. Cel mai important lucru este să vă îmbrăcați în straturi subțiri în locul unui pulover gros, pentru a evita transpirația și supraîncălzirea. Este indicat să țineți la distanță aceste două procese, să mențineți hainele curate și uscate.

Mănușile sunt foarte importante, deoarece degerăturile apar cu predilecție la extremități (mâini, picioare, nas, urechi), de preferat cele impermeabile. Ciorapii de iarnă nu trebuie să fie din bumbac, ci din lână sau material sintetic special de iarnă, care să mențină picioarele uscate. Ghetele de iarnă trebuie să fie de tip insulated, nu foarte strânse pe picior, pentru a permite circulația sângelui.

Hidratați-vă suficient

Vara apare frecvent deshidratarea, însă iarna, aceasta poate fi mai accentuată chiar și fără să realizați. Cel mai bun mod de a verifica nivelul de hidratare este să verificați culoarea urinei. Cu cât este mai închisă la culoare, cu atât sunteți mai deshidratat. Mențineți nivelul optim de lichide din organism prin consumul a cel puțin doi litri de apă, ceaiuri, sucuri naturale sau supe.

Faceți mișcare

Unul dintre mecanismele naturale de termoreglare ale corpului se face prin exercițiile fizice. Acestea îmbunătățesc fluxul sangvin și oxigenarea creierului și a altor țesuturi. Prin urmare, mișcarea vă ajuta să faceți față mai ușor gerului. Nu este necesar să alergați iarna prin parc, însă puteți apela la mici trucuri, precum mersul pe jos pe distanțe cât mai mari sau urcatul scărilor în locul folosirii liftului.

Adoptați o dietă corespunzătoare

În timpul iernii, corpul trece prin mai multe schimbări la nivel de energie, metabolism sau chiar la cel al alimentelor preferate. Deși, în acest anotimp sunteți mai predispus să renunțați la antrenamentele de la sală sau să consumați mai multe alimente grase sau carbohidrați, este indicat să nu faceți acest lucru. În schimb, puteți să:

• Adoptați o dietă sănătoasă, plină de vitamine, precum cea cu fructe și legume proaspete, pentru a vă întări sistemul imunitar, menține hidratarea și pentru a-i oferi organismului nivelul optim de energie pe termen lung;
• Optați pentru rădăcinoase, fulgi de ovăz cu fructe, supe de legume, pește gras (ton, somon), precum și pentru broccoli sau conopidă. Acestea sunt bogate în vitaminele A și C, acizi grași Omega-3, zinc, plus alte vitamine și minerale;
• Evitați alimentele care abundă în grăsimi, carnea procesată, carbohidrații și sucurile carbogazoase care doar îngreunează procesele fiziologice ale organismului, printre care și termoreglarea pe timp de iarnă.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.