021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Sportul și beneficiile pe care le oferă organismului

Home / Sportul și beneficiile pe care le oferă organismului

SPORTUL SI BENEFICIILE LUI

Sportul și beneficiile pe care le oferă organismului

Stilul de viață sănătos este un obiectiv pe care ni-l impunem cu toții. Pe lângă aspectele legate de alimentație, ne axam foarte mult pe practicarea unui sport. Mișcarea reprezintă, conform medicilor, un izvor nesecat de sănătate.
Cu toții îl practicăm (sau vrem să îl practicăm) dar știm puține lucruri despre beneficiile sportului în viața noastră.

În primul rând, sportul crește durata de viață. Acest lucru este valabil atunci când facem în mod regulat mișcare. Oamenii de știință au descoperit că oamenii care fac sport zilnic au lungimea telomerelor mai mare, acestea fiind secțiuni de ADN ce au rolul de proteja capetele cromozomilor în timpul diviziunii celulare.

De asemenea, exercițiile fizice mențin sănătatea inimii și ajută la prevenirea timpurie a organismului. Efortul fizic regulat reduce în sânge nivelul de colesterol și trigliceride. Astfel, vasele de sânge sunt mai sănătoase, flexibile, iar circulația sângelui se face fără dificultate. Practicarea sportului previne formarea plăcilor de grăsime la nivelul inimii, creierului, rinichilor și a altor organe.

Sportul reprezintă un puternic stimulent metabolic. Procesele metabolice, reacțiile chimice, enzimatice și de regenerare sunt intensificate de efortul fizic regulat. De asemenea, masa musculară crește, funcțiile inimii, ale plămânilor, rinichilor și ale sistemului nervos se îmbunătățesc cu ajutorul sportului. Un alt aspect de luat în seamă este accelerarea eliminărilor din corp a toxinelor și a deșeurilor metabolice.
Obezitatea este o afecțiune cu care se confruntă tot mai multă lume. De aceea, este indicat să facem mișcare 30 de minute pe zi. Sportul ne ajută să ne menținem greutatea corpului în limite egale. Tototdată, se schimbă în organism raportul grăsime – mușchi în favoarea țesutului muscular. O masă musculară dezvoltată ne ajută să ardem mai ușor grăsimile.

Mișcarea are rolul de a întări oasele și de a preveni osteoporoza. Femeile care duc o viață activă au o densitate osoasă înaltă, deși odată cu avansarea în vârstă sunt predispuse să sufere de osteoporoză. Astfel, se sporește mineralizarea oaselor, întărirea articulaţiilor, tendoanelor și a fasciilor musculare. Conform studiilor, se reduce riscul de a suferi de fracturi ale oaselor vertebrale și ale șoldului.

Nu în ultimul rând, practicarea sportului ne ajută să ne îmbunătățim funcțiile mentale. Mișcarea zilnică ne asigură o mai bună circulație a sângelui la nivelul creierului, se pompează mai mult oxigen și se activează anumite proteine la nivelul creierului ce au rolul de a stimula celule nervoase noi. Vom gândi mai rapid, mai limpede și vom dobândi noi reflexe mentale.
Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.