021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

11 alimente bogate în fier pentru copii mici

Home / 11 alimente bogate în fier pentru copii mici

11 ALIMENTE BOGATE ÎN FIER PENTRU COPII MICI

Copiii sunt cunoscuți pentru respingerea alimentelor pentru tot felul de motive – poate că este prea roșu, este prea ciudat sau are ceva verde. Deficitul de fier este obișnuit la copii, iar aproximativ 8% din cei mici pot avea deficit de fier. În acest articol, ne uităm la nevoia de fier, enumerăm 11 alimente bogate în fier potrivite pentru copii mici, și oferim idei pentru rețete sau modalități de includere a acestor alimente într-o dietă sănătoasă.

 

De cât de mult fier este nevoie la copii?

 

Potrivit Institutului Național de Sănătate, copiii trebuie să primească următoarele cantități zilnice de fier în miligrame (mg):
– sugari 7-12 luni, 11 mg
– copii mici cu vârsta de 1-3 ani, 7 mg
– copii cu vârsta între 4-8 ani, 10 mg
Cu toate acestea, recomandările zilnice de fier diferă în funcție de alimentele pe care un copil le mănâncă. Există două forme de fier: heme și non-heme.

Heme fier este disponibil numai din produse de origine animală, cum ar fi carnea și fructele de mare.

Fierul non-heme provine din surse non-animale și alimente fortificate. Ambele forme de fier pot ajuta o persoană să își satisfacă nevoile zilnice de fier. Cu toate acestea, fierul heme este mai ușor digerabil pentru organism. Din acest motiv, persoanele care primesc fier numai din surse non-carne – inclusiv vegetarieni, vegani și copii mici – ar trebui să consume de 1,8 ori mai mult fier decât se recomandă pentru grupul lor de vârstă. Combinarea fierului din surse de plante cu vitamina C, cum ar fi lămâia sau portocala, poate crește nivelul de absorbție a fierului în organism.

 

11 alimente bogate în fier pentru copiii mici

 

Făina de ovăz este o mâncare bogată în fier, potrivită pentru copii mici. Mulți copii sunt incredibil de agitați și vor refuza mâncarea de mai multe ori înainte ca să se bucure de ea, așa că nu te descuraja.
Pentru o dietă echilibrată, încearcă rotația surselor de fier și încurajează copiii mici să mănânce o mare varietate de alimente. Următoarele produse alimentare sunt o sursă excelentă de fier pe care mulți copii le vor mânca:

 

1. Cereale de mic dejun cu fier
Multe cereale pentru micul dejun, inclusiv cele pentru copii, sunt bogate în fier. Ele conțin adesea 100% din doza zilnică de fier recomandată pentru adulți. Verifică eticheta pentru a afla conținutul specific de fier. Reține că multe cereale pentru micul dejun sunt, de asemenea, bogate în zahăr și sodiu. Ia în considerare oferirea acestor cereale ca un tratament ocazional, sau în porții mici, ca parte a unei mese mai echilibrate.

 

2. Făină de ovăz
Fulgii de ovăz sunt o gustare hrănitoare pe care mulți copiii o iubesc. Potrivit unei surse, un sfert de ceașcă de fulgi de ovăz conține între 4,5 și 6,6 mg de fier. Ovăzul este, de asemenea, bogat în fibre, ceea ce îl face o alegere excelentă pentru copiii cu probleme stomacale sau digestive, inclusiv constipație. Încearcă să stropești niște scorțișoară și un vârf de zahăr brun pe fulgii de ovăz pentru a-i face mai apetisanți pentru un copil mic. Adăugă și o mână de stafide pentru un plus de fier.

 

3. Carne
Toate produsele din carne sunt bogate în fier. Cu toate acestea, mulți copii mici refuză adesea carnea, însă aceste strategii simple i-ar putea convinge că carnea merită o încercare: taie feliile de carne în forme distractive. Crește conținutul de fier și mai mult prin așezarea cărnii pe o felie de pâine albă, care poate oferi aproximativ 1 mg de fier. Încearcă nugget-urile de pui. Cu toate acestea, ai grijă, deoarece acestea conțin adesea niveluri ridicate de sodiu și grăsimi saturate. Încearcă să amesteci carnea de vită sau curcanul într-un procesor cu puțin lapte înainte de a-l găti. Aceasta oferă o textură mai cremoasă, care este mai atrăgătoare pentru mulți copii mici.

 

4. Sandvișuri de unt de arahide
Cantitatea de fier din untul de arahide variază între mărci, dar de obicei conține aproximativ 0,56 mg de fier pe lingură. Pentru fierul suplimentar, fă un sandwich folosind o felie de pâine integrală de grâu care poate furniza aproximativ 1 mg de fier. Untul de arahide este, de asemenea, relativ ridicat în proteine, făcându-l o opțiune excelentă pentru copiii mici care nu vor mânca carne. Pentru o alternativă dulce, folosește unt de arahide prăjite și miere sau unt de arahide și banane.

 

5. Ciocolata neagră
Ciocolata neagră oferă un tratament bogat în antioxidanți, care poate ajuta la îmbunătățirea aportului de fier al copilului tău. În afară de carne, ciocolata neagră este unul dintre cele mai bogate alimente în fier, oferind 7 mg de fier. Unii copii nu sunt atrași de gustul mai amar al ciocolatei negre. Încearcă să o topești și să o amesteci cu unt de arahide; apoi o servești întinsă pe pâine pentru un tratament bogat în fier.

 

6. Ouă
Un ou fiert oferă 1 mg de fier. Dacă copilul tău nu este un iubitor de ou fiert, încearcă să le faci amestecate și tăiate în forme distractive de animale. Unii copii iubesc sandvișurile cu ou prăjit. Odată prăjit, pune-l într-un sandwich cu puțin ketchup. Pâinea adaugă aproximativ 1 mg de fier.

 

7. Fasole
Fasolea și legumele sunt surse mari de fier. Fasolea albă este una dintre cele mai bogate surse de fier, oferind 8 mg pe porție. Încurajează copiii mici să mănânce fasole, folosind următoarea rețetă: fasole albă și cartofi dulci, cu puțină scorțișoară, modelată în forme neobișnuite sau pusă într-un sandviș.

 

8. Nuci
Nucile, inclusiv caju și fistic, sunt o sursă excelentă de fier, proteine și alți nutrienți esențiali. Cu toate acestea, fructele cu coajă lemnoasă pot constitui un pericol de sufocare, deci atenție mare. Zdrobește nucile sau presară-le pe biscuiți sau pe pâine din cereale integrale.

 

9. Pește
Încearcă să introduci peștele în dietă pentru copii, deoarece este o hrană foarte nutritivă. Peștele este, de asemenea, o sursă excelentă de proteine, iar unii pești, cum ar fi macrou și somon, au un nivel ridicat de acizi grași omega3 pentru o inimă și un creier sănătos. Conservele de ton oferă 1 mg de fier pentru fiecare porție. Servește-l pe biscuiți sau într-un sandwich. Pentru o versiune mai cremoasă, amestecă tonul cu avocado, în care se pot înmuia ușor biscuiți sau chipsuri.

 

10. Legume
Copiii care nu mănâncă legumele sunt o problemă larg răspândită. Amestecă legumele într-o pâine delicată pentru a crea o gustare bogată în fier, densă din punct de vedere nutrițional.

 

11. Fructe
Anumite fructe sunt o mare sursă de fier. Puteți găsi următoarele cantități de fier în aproximativ 1 cană din aceste fructe:
– stafide, 4 mg
– jumătăți de caise uscate, 3,46 mg
– cireșele roșii, 0,71 mg
– pepene verde, 0,36 mg
– prune, 0,36 mg
Un smoothie de fructe amestecat cu un iaurt mic sau miere are un gust excelent. Înghețate timp de 2-3 ore, se transformă într-o înghețată bogată în fier.

 

Care sunt semnele de deficit de fier la copiii mici?

 

Oricine este îngrijorat de faptul că un copil ar putea fi lipsit de fier nu trebuie să aștepte apariția simptomelor. În schimb, va cere medicului să testeze sângele copilului pentru fier. Se recomandă ca nou-născuții și copiii mici să aibă teste pentru anemia cu deficiență de fier între 9 și 12 luni și apoi din nou la aproximativ 15 luni.
Simptomele de deficit de fier includ:
– piele foarte palidă
– mâini sau picioare reci
– o limbă dureroasă sau netedă
– niveluri foarte scăzute de energie
– bătăi rapide ale inimii
– slăbiciune musculară
Copiii cu anumite afecțiuni medicale se pot lupta pentru a absorbi fierul indiferent de dietă. Discutați cu un medic sau dietetician despre prevenirea deficienței de fier la un copil cu tulburări gastro-intestinale, diaree frecventă, tulburare cardiacă, tulburare metabolică sau cancer.

 

Strategii pentru cei mofturoși la masă

 

– alege și pregătește mesele sănătoase la un orar regulat
– evită să oferi alimente suplimentare între mese și gustări
– evită utilizarea mâncării drept răsplată sau pedeapsă
– evită expresia ” doar o singură mușcătură” sau îndemnul să mănânce mai mult dintr-un lucru pe care nu-l plac.
– fii un model pentru o alimentație sănătoasă
– servește cina împreună, ca o familie.
A mânca sănătos este un obicei nou pentru cei mici. Ca orice îndemânare, învățarea necesită timp. Cu angajamentul și dorința de a continua să încerce, oamenii pot ajuta copiii să se bucure de o gamă largă de alimente nutritive, bogate în fier.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.