Laboretica | 5 semne ascunse ale unei deficiențe de vitamine
021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

5 semne ascunse ale unei deficiențe de vitamine

Home / 5 semne ascunse ale unei deficiențe de vitamine

5 semne ascunse ale unei deficiențe de vitamine

Dieta standard este încărcată cu grăsimi nesănătoase, carbohidrați rafinați, exces de sodiu și zaharuri adăugate. Mai mult, majoritatea cercetărilor în domeniul sănătății publice concluzionează că majoritatea dintre noi nu mănâncă suficiente fructe, legume, lactate, uleiuri sănătoase sau cereale integrale. Acest lucru duce la faptul că multe persoane ajung la deficiențe de vitamine. Opțiunile alimentare slabe au avut un impact uluitor. După caz: aproximativ jumătate din populația Statelor Unite va fi „obeză” până în 2025. Așa este. Cincizeci la sută din populația SUA va cântări cu 20% peste greutatea normală pentru vârsta și sexul lor – și în doar peste cinci ani de acum încolo. Cu statistici de genul acesta, este cu adevărat o surpriză faptul că majoritatea dintre noi nu consumăm suficiente vitamine? Bunul simț ne spune nu. Vitaminele sunt sănătoase și singura modalitate de a ne asigura că obținem suficiente lucruri sănătoase este să mâncăm alimente sănătoase.

În acest articol, vom defini și vom discuta despre deficiența de vitamine. Vom dezvălui, de asemenea, câteva lucruri simple pe care le putem face pentru a trata și preveni deficiența de vitamine.

Ești oare deficient în vitamine?

„În ciuda unui aport alimentar abundent, cercetările indică faptul că există deficiențe semnificative în multe substanțe nutritive critice.” – Chris Kresser

În primul rând, să facem distincția între deficiența de vitamine și insuficiența de vitamine. Insuficiența de vitamine cuprinde orice deficiență sau decalaj între aportul zilnic recomandat de vitamine și aportul real. Deficitul de vitamine este un termen medical recunoscut, cu cerințe predefinite. Majoritatea literaturii medicale schimbă cei doi termeni, dar nu toți. În mare parte, cei doi termeni sunt interschimbabili. Acum, asta nu este în regulă: care este scorul la deficiența de vitamine?

În primul rând, este ușor să devii deficient de vitamine în mai toate țările occidentale. De ce asta? Pentru a răspunde la această întrebare, pur și simplu intră în orice magazin alimentar. Alimentele proaspete, inclusiv multe fructe, legume și carne slabă, sunt adesea mai scumpe și, ca urmare, nu sunt cumpărate și consumate. În schimb, mulți aleg să cumpere alimente ambalate (procesate). Conform unui raport publicat de Departamentul de Sănătate și Servicii Umane, alimentele ambalate tind să fie mult mai mari în calorii, grăsimi și sodiu decât omologii lor proaspeți. Apoi apare problema alegerii. Majoritatea lanțurilor de hypermarket-uri, oferă o selecție limitată de alimente proaspete în comparație cu alimentele congelate și în cutie. Alimentele sănătoase sunt, în esență, înlocuite cu gunoiul mai puțin hrănitor, mai convenabil.

Obezitatea și deficiența de vitamine

La prima vedere, cuvintele „malnutriție” și „obezitate” par paradoxale. Cu toate acestea, studiile arată o legătură probabilă între excesul de greutate, obezitate și deficiența de vitamine. Aceasta este o constatare semnificativă, deoarece aproape 40 la sută dintre oameni sunt obezi și chiar mai mulți sunt supraponderali. Alte statistici:

– Se estimează că cu 35% mai multe persoane obeze sunt deficiente de vitamina D în comparație cu altele.

– Procentul persoanelor obeze cu deficit de zinc și cupru este estimat la 68, respectiv 74 la sută.

– Unii oameni obezi s-au dovedit a fi foarte deficienți în vitaminele D, B1, B12 și B9 (folat).

Semne ascunse de a avea deficiență de vitamine

Deficitul de vitamine poate afecta întregul corp; creșterea șanselor de accidente, boli sau vătămări. Majoritatea semnelor deficienței de vitamine sunt subtile, ba chiar nu se observă deloc. Iată cinci dintre cele mai frecvente semne „ascunse” ale deficitului de vitamine.

OBOSEALĂ.

Se estimează că până la 98 la sută dintre oameni sunt deficienți de potasiu. Oboseala, împreună cu slăbiciunea sunt primele semne ale deficitului de potasiu. Potasiul joacă multe roluri în asigurarea funcționării corecte a corpului nostru. Menține echilibrul corespunzător de lichide, ne menține milioanele de nervi sănătoși și reglează contracțiile musculare. În ceea ce privește ultima: când nivelul de potasiu este scăzut, mușchii au o perioadă dificilă de contractare. Mai mult, nivelurile suboptimale de potasiu pot afecta capacitatea organismului de a absorbi și utiliza eficient alte vitamine și minerale. Oboseala este un simptom comun al anemiei cu deficiență de vitamine – numărul scăzut de celule din sânge. Doza zilnică recomandată (DZR) pentru potasiu este de 4.700 până la 5.100 miligrame (mg). Alimentele bogate în potasiu includ caise, banane, broccoli, grapefruit, ciuperci, mazăre, spanac și cartofi dulci.

SENZAȚIE DE ARSURĂ.

Nivelurile scăzute de B12 pot duce la o hemoglobină scăzută, o componentă a globulelor roșii care oferă oxigen miliardelor de celule ale corpului. Lipsa hemoglobinei se poate manifesta ca senzații de arsură în picioare sau limbă. Nivelurile scăzute de B12 pot provoca alte simptome precum constipație, diaree, amețeli, probleme menstruale și scădere în greutate. Vitamina B12 este crucială pentru funcționarea corectă a creierului, pentru sănătatea țesuturilor nervoase și pentru sinteza globulelor roșii. Aportul inadecvat de B12 poate duce la simptome cognitive adverse precum confuzie, depresie, oboseală și probleme de memorie. Doza zilnică recomandată (DZR) pentru vitamina B12 este de 2,4 micrograme (mcg) pentru adolescenți și adulți, 2,6 mcg pentru gravide și 2,8 mcg pentru femeile care alăptează. Sursele de B12 includ carne de vită, cereale fortificate, pește gras, ton, ouă, lapte și alte produse lactate.

IRITABILITATE CRESCUTĂ (ÎȚI PIERZI CUMPĂTUL MAI DES).

Vitaminele C și D sunt esențiale pentru buna funcționare a sistemului imunitar. Lipsa fiecăruia poate îngreuna organismul să lupte împotriva bacteriilor și virusurilor, ceea ce poate duce la îmbolnăviri. Dacă știi că te îmbolnăvești des, s-ar putea să se datoreze doar lipsei de vitamina D. Studiile arată că peste 40 la sută dintre adulți au această deficiență. Acest număr se ridică la aproape 70 la sută printre hispanici și peste 80 la sută pentru afro-americani. Deficitul de vitamina C este mai puțin frecvent, dar nu este foarte rar. Vitamina C este un antioxidant important – o substanță care elimină radicalii liberi din organism. Alte simptome ale deficitului de vitamina D includ depresia, durerile musculare și oboseala. S-au găsit legături între persoanele care au deficiență de vitamina D și un risc crescut pentru cancer, deficiențe cognitive, boli cardiovasculare și astm sever (la copii). Alte simptome de vitamina C includ oboseală și letargie, sângerarea și/sau inflamarea gingiilor, dureri articulare și vindecarea lentă a rănilor. Ca și în cazul vitaminei D, există o posibilă corelație între aportul de vitamina C și riscul de cancer. Doza zilnică recomandată (DZR) pentru vitamina D este cuprinsă între 400 și 800 mcg. Cea mai bună sursă de vitamina D vine prin amabilitatea soarelui sub formă de baie de soare! Sursele alimentare „D” includ carne de vită, cereale, brânză, lactate, pește gras, lapte de soia și suc de portocale. Doza zilnică recomandată (DZR) pentru vitamina C este de 75 mg și 90 mg pentru femei și bărbați, cu vârsta de peste 19 ani, respectiv; 85 mg pentru femeile gravide și 120 mg pentru femeile care alăptează. Fumătorii necesită 35 mg suplimentari de vitamina C. zilnic. Surse bune de „C” includ ardeii roșii, sucul de portocale, sucul de grapefruit, broccoli, căpșunele, varza de Bruxelles, cantalupul, varza și conopida.

PIELE USCATĂ.

Deficitul de vitamina A, deși nu este foarte frecvent întâlnit în țările dezvoltate, cauzează adesea probleme ale pielii. Demografiile cu un risc mai mare de deficiență de „A” sunt femeile care alăptează sau sunt însărcinate, sugari și copii pre-adolescenți. Deficitul de vitamina A poate provoca, de asemenea, ochi uscați, probleme de vedere, infertilitate, creștere cascadorie (oscilantă), acnee și infecții respiratorii. Sursele alimentare de vitamina A includ lactate, ouă, carne și alimente vegetale. Vitamina A este listată ca unități internaționale (UI) pe majoritatea etichetelor alimentare și suplimente. Doza zilnică recomandată (DZR) pentru vitamina A:

– 1 UI de alfa-caroten sau beta-criptoxantină 2 UI de beta-caroten (în mod ideal, una din alimente și una din suplimente)

– 1 UI de retinol

AGITAȚIE CRESCUTĂ.

Adesea ne este dificil să evidențiem ceea ce ne face să fim iritabili și agitați, având în vedere că nu pare să existe niciodată un deficit de motive potențiale! Dar, având în vedere că până la 75 la sută din populația adultă nu obține suficient magneziu, o deficiență a acestuia este o posibilitate reală. Magneziul, deși nu este tehnic o vitamină (este un mineral), este atât de important încât necesită includerea sa în lista de aici. Magneziul este implicat în sute de reacții care au loc în corpul nostru, pe care le luăm de la sine. De exemplu, magneziul ajută la asigurarea unei bătăi obișnuite a inimii, dilată vasele de sânge, relaxează mușchii scheletici, ajută la transmiterea nervilor și, desigur, este esențial pentru funcționarea normală a sistemului nervos. Deficiența de magneziu poate produce alte simptome, cum ar fi ceața creierului, oboseala, hipertensiunea, bătăile neregulate ale inimii, slăbiciunea musculară și crampele musculare. Doza zilnică recomandată (DZR) pentru magneziu este de 310 până la 420 mg pentru adulți. Copiii necesită mult mai puțin – între 80 și 140 mg în funcție de vârstă.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.