021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

7 beneficii incredibile ale ceaiului de rooibos, supranumit și „ceaiul vieții lungi”

Home / 7 beneficii incredibile ale ceaiului de rooibos, supranumit și „ceaiul vieții lungi”

7 BENEFICII INCREDIBILE ALE CEAIULUI DE ROOIBOS, SUPRANUMIT ȘI „CEAIUL VIEȚII LUNGI”

Rooibos (ceai, pronunțat ROY-boss) este un ceai din plante roșii care provine din frunzele fermentate ale arbuștilor Aspalathus linearis, o plantă originară din Africa de Sud. Mulți oameni se bucură de acesta ca o alternativă la ceaiul verde sau negru. Cafeaua verde rooibos nefermentată este, de asemenea, disponibilă. Ceaiul Rooibos are o aromă dulce și delicată. Acesta conține mai mulți antioxidanți, care îi pot explica o parte din beneficiile pentru sănătate. În acest articol, enumerăm potențialele beneficii pentru sănătate ale ceaiului rooibos.

Cercetarea efectelor ceaiului rooibos este limitată. Cu toate acestea, pe baza studiilor existente, beneficiile pentru sănătate includ:

 

1. Nu conține cofeină

Ceaiul Rooibos nu conține cofeină, ceea ce îl poate face o bună opțiune pentru gravide, copii, și cei care sunt sensibili la cofeină. În timp ce cofeina poate avea unele beneficii pentru sănătate, nu toată lumea o poate consuma în condiții de siguranță. Poate interfera cu somnul, agravează anxietatea și provoacă efecte fizice, cum ar fi palpitații ale inimii. Cofeina este prezentă în ceaiul negru, ceaiul verde și cafea. Ceaiul Rooibos este o alternativă bună pentru persoanele care ar dori să își reducă aportul de cafeină sau să o evite complet.

 

2. Scăzut în taninuri

Ceaiul rooibos roșu conține niveluri foarte scăzute de tanin. Taninurile sunt compuși naturali prezenți în multe alimente vegetale, inclusiv ceai negru, ceai verde și vin roșu. Taninurile interferează cu absorbția de fier, în special forma care provine din alimentele pe bază de plante.
 

3. Bogat în antioxidanți

Ceaiul Rooibos conține mai mulți antioxidanți, varietatea verde conținând niveluri mai mari decât cea roșie. Unii dintre cei mai notabili antioxidanți din ceai sunt quercetinul și aspalatina. Antioxidanții sunt importanți pentru sănătatea umană, deoarece împiedică radicalii liberi să distrugă celulele din organism. Rezultatele unui studiu pe animale cu privire la ceaiul rooibos sugerează că poate îmbunătăți statutul antioxidant al ficatului. Studiile efectuate la om au constatat că consumul de ceai rooibos crește nivelurile de antioxidanți din organism, dar efectele sunt mici și se consumă repede.
Cu toate acestea, alte cercetări sugerează că ceaiul nu are efect asupra nivelurilor antioxidante din sânge.

 

4. Sănătatea inimii

Antioxidanții sunt importanți pentru o inimă sănătoasă, motiv pentru care ceaiul rooibos poate oferi beneficii cardiovasculare. De asemenea, poate păstra nivelul de colesterol sub control. Într-un studiu din 2011, 40 de persoane cu risc de boli cardiovasculare au băut șase cești de ceai rooibos zilnic timp de 6 săptămâni. La sfârșitul acestei perioade, participanții au redus în mod semnificativ lipoproteinele cu densitate joasă, sau „rele”, nivelul colesterolului și creșterea semnificativă a lipoproteinelor de înaltă densitate sau a nivelului bun de colesterol, comparativ cu grupul-martor. Ceaiul Rooibos poate îmbunătăți sănătatea inimii prin inhibarea enzimei de conversie a angiotensinei, care crește tensiunea arterială. Un mic studiu a arătat că ceaiul rooibos a inhibat activitatea ACE la 30-60 de minute după consum.

 

5. Managementul diabetului

Ceaiul Rooibos poate ajuta persoanele cu diabet zaharat să își mențină nivelul de zahăr din sânge sub control și, prin urmare, să reducă riscul de complicații. Studiile pe animale au descoperit că aspalatina antioxidantă, care este prezentă în ceaiul rooibos, are un potențial antidiabetic. Aspalathinul poate, de asemenea, ajuta persoanele cu diabet zaharat să-și reducă riscul de inflamație vasculară și ateroscleroză. Persoanele cu diabet zaharat au de două până la patru ori mai multe șanse de a muri de boli de inimă decât persoanele care nu au diabet zaharat. Cercetările sugerează că aspalatina ajută la suprimarea inflamației vasculare care rezultă din nivelurile ridicate de zahăr din sânge. Există nivele scăzute de aspalatină în ceaiul rooibos roșu, dar este mai abundent în ceaiul verde nefermentat.

 

 

6. Gestionarea greutății

Ceaiul Rooibos este fără calorii, deci poate fi o opțiune bună pentru cei care încearcă să piardă în greutate sau să mențină o greutate sănătoasă. Potrivit rezultatelor unui studiu din 2014, ceaiul rooibos poate beneficia, de asemenea, de gestionarea greutății prin creșterea nivelului de leptină. Leptina este un hormon care ajută la reglarea consumului de alimente și trimite organismului semnalele de sațietate, când am avut destule alimente. Ceaiul a oprit, de asemenea, formarea de noi celule de grăsime și a încurajat arderea mai rapidă al grăsimilor.

 

7. Mai puține riduri

Dacă o persoană aplică ceaiul rooibos topic, își poate îmbunătăți aspectul pielii prin reducerea ridurilor, potrivit unor cercetări. Un studiu din 2010 a comparat amestecurile cosmetice din extracte din plante într-o bază de gel. Extractele au fost ginkgo, soia și un amestec de ceai și rooibos. Cercetătorii au descoperit că amestecul de ceai și rooibos a fost cel mai eficient la reducerea ridurilor, în timp ce ginkgo a fost cel mai bun pentru hidratarea pielii. Cu toate acestea, este puțin probabil ca ceaiul rooibos să furnizeze beneficii notabile pentru piele.

 

Alte beneficii raportate

Unii oameni apreciază ceaiul rooibos pentru a-i ajuta la tratamentul de: alergii, colici, probleme digestive, insomnie, probleme de sănătate mintală, apetit scăzut. Cu toate acestea, nu există dovezi științifice în aceste privințe.
 

Prepararea ceaiului rooibos

Oamenii se pot bucura de ceai rooibos fierbinte sau rece, în mod similar cu ceaiul negru. Pentru cele mai bune rezultate, prepară-l în conformitate cu instrucțiunile de pe pachet. Ca regulă generală, la 250 ml de apă clocotită se adaugă o linguriță de frunze. Se lasă la infuzat timp de cel puțin 5 minute. Se bea simplu sau cu lapte, miere sau zahăr după gust.

CONCLUZIE
Ceaiul Rooibos este o alternativă bună la ceaiul negru sau verde, în special pentru persoanele care doresc să evite cofeina sau taninurile.
Este, de asemenea, bogat în antioxidanți, care pot oferi beneficii pentru inimă și ficat. Cu toate acestea, cercetarea beneficiilor ceaiului rooibos este foarte limitată, iar multe dintre studiile existente au fost efectuate pe animale și celule umane.
Deși nu este clar cât de eficient este ceaiul rooibos pentru condițiile de sănătate la om, majoritatea oamenilor se pot bucura de consumul lui fără riscuri. Orice beneficii pentru sănătate reprezintă un bonus.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.