https://ejournal.unperba.ac.id/pages/uploads/sv388/ https://ejournal.unperba.ac.id/pages/uploads/ladangtoto/
Laboretica | Avantajele și riscurile unei diete vegetariene sau vegane
021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Avantajele și riscurile unei diete vegetariene sau vegane

Home / Avantajele și riscurile unei diete vegetariene sau vegane

Avantajele și riscurile unei diete vegetariene sau vegane

O dietă fără produse animale necesită planificare și cercetare pentru a asigura satisfacerea nevoilor nutriționale ale unei persoane. Pentru unii, acesta este un beneficiu, deoarece îi încurajează să se gândească la dieta lor și să înțeleagă conținutul nutrițional al alimentelor pe care le consumă. Pentru alții, se poate dovedi provocator și poate duce la deficite nutriționale.

Academia de nutriție și dietetică notează că o dietă vegetariană sau vegană poate reduce riscul unor boli, cum ar fi anumite forme de boli de inimă și cancer, și poate favoriza pierderea în greutate. Un studiu din 2014 a analizat aporturile nutriționale a 1.475 de persoane și a constatat că persoanele cu o dietă vegană consumau mai puține grăsimi saturate și mai puțin colesterol din dietă decât cele din dietele omnivore. Dar au avut, de asemenea, cele mai scăzute scoruri de aport de proteine, calciu și energie. Nivelurile de vitamina B-12 erau normale, probabil pentru că oamenii foloseau alimente fortificate.

Academia de Nutriție și Dietetică a declarat în 2016 că persoanele care au diete vegetariene sau vegane prezintă un risc mai scăzut de apariție a diferitelor boli, inclusiv:

  • boală cardiacă ischemică
  • anumite tipuri de cancer
  • diabet de tip 2
  • hipertensiune
  • obezitate

Un studiu din 2017 care a analizat peste 70.000 de femei a constatat că cei cu o dietă mai bogată în alimente sănătoase, pe bază de plante, prezintă un risc mai mic de boli coronariene.

O dietă vegană tinde să fie săracă în calorii, ceea ce le face mai ușor veganilor să-și controleze greutatea. Deoarece multe alimente procesate nu sunt vegane, o dietă vegană poate exclude multe alimente nesănătoase, bogate în sodiu, preambalate.

Un alt studiu din 2017 a constatat că o dietă vegană cu alimente întregi ar putea reduce semnificativ inflamația la persoanele cu boală coronariană. Acest lucru sugerează că o dietă vegană poate îmbunătăți sănătatea inimii.

Rezumat

A deveni vegan sau vegetarian necesită o anumită planificare. Cu ajutorul alimentelor vegetale adecvate pe bază de proteine, totuși, cei care evită produsele de origine animală pot consuma diete echilibrate care susțin un corp sănătos și reduc riscurile unor boli.

Este important să discuți porțiile dietetice cu un medic sau un nutriționist, deoarece dietele vegane sau vegetariene pot să nu conțină niște substanțe nutritive vitale, necesitând utilizarea suplimentelor alimentare sau învățând cum să incluzi anumite alimente bogate în acești nutrienți.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.