https://ejournal.unperba.ac.id/pages/uploads/sv388/ https://ejournal.unperba.ac.id/pages/uploads/ladangtoto/
Laboretica | Cât de rău este pentru o persoană să bea apă rece?
021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Cât de rău este pentru o persoană să bea apă rece?

Home / Cât de rău este pentru o persoană să bea apă rece?

Cât de rău este pentru o persoană să bea apă rece?

Starea hidratată este vitală pentru sănătatea noastră, dar există o dezbatere despre cea mai bună temperatură pentru apă când oamenii o beau. Unii cred că apa rece poate fi dăunătoare pentru noi.

Consumul suficient de apă în fiecare zi este esențial pentru susținerea tuturor funcțiilor corporale, inclusiv digestia și metabolismul, eliminarea toxinelor, menținerea unei temperaturi normale a corpului și menținerea sănătății organelor și țesuturilor. În acest articol, analizăm dacă apa rece este un obicei rău pentru oameni. De asemenea, acoperim potențialele riscuri și beneficii ale consumului de apă rece și dacă este mai bine să o bem caldă sau rece.

Cât de bună este apa rece pentru tine?

Conform tradițiilor indiene ale medicamentelor ayurvedice, apa rece poate provoca un dezechilibru corporal și încetinește procesul digestiv. Corpul are o temperatură de bază de circa 37 grade Celsius, iar practicanții ayurvedici consideră că organismul are nevoie de energie suplimentară pentru a restabili această temperatură după ce a băut apă rece. În tradiția ayurvedică, apa rece poate atenua „focul” sau Agni, care alimentează toate sistemele din organism și este esențial pentru sănătate. Practicanții ayurvedici cred că apa caldă sau chiar fierbinte ajută la ușurarea digestiei. În medicina occidentală, există puține dovezi științifice care să sugereze că apa rece este rea pentru organism sau digestie. Consumul de apă din abundență poate ajuta organismul să elimine toxinele, să ajute digestia și să prevină constipația. Un mic studiu din 2013 a investigat efectele apei potabile la diferite temperaturi pe șase persoane care au fost deshidratate, în urma unor exerciții ușoare, într-o cameră fierbinte și umedă. Cercetătorii au descoperit că schimbarea temperaturii apei a afectat răspunsul transpirației participanților și consumul lor de apă. Temperatura optimă a apei în studiu a fost de 16 grade C, ceea ce reprezintă temperatura apei de robinet răcoroase deoarece participanții au băut mai multă apă și au transpirat mai puțin. Cercetătorii au concluzionat că apa de băut la 16 grade C poate fi cea mai bună temperatură pentru rehidratarea sportivilor deshidratați.

Riscurile de a bea apă rece

Unele cercetări sugerează că persoanele cu afecțiuni care le afectează esofagul sau conductele alimentare, cum ar fi achalasia, ar trebui să evite să bea apă rece. Achalasia este o condiție rară care poate face dificilă înghițirea alimentelor și băuturilor. Un studiu din 2012 a constatat că consumul de apă rece a agravat simptomele la persoanele cu achalasie. Cu toate acestea, atunci când participanții au băut apă fierbinte, i-au ajutat la calmarea și relaxarea conductei alimentare, făcând alimentele și băuturile mai ușor de înghițit. Un studiu din 2001, care a implicat 669 de femei, sugerează că băutul de apă rece poate provoca dureri de cap la unii oameni.

Cercetătorii au raportat ca 7,6 la sută din participanți au avut durere de cap după ce au băut 150 de mililitri de apă rece ca gheața. Ei au descoperit, de asemenea, că participanții cu migrenă activă au fost de două ori mai susceptibili de a avea dureri de cap după ce au băut apă rece decât cei care nu au avut niciodată o migrenă.

Unii oameni susțin despre consumul de băuturi și alimente reci că poate provoca o durere în gât sau frig. Cu toate acestea, nu există dovezi științifice care să susțină această afirmație.

Beneficiile consumului de apă rece

Unele studii sugerează că apa potabilă mai rece în timpul exercițiilor fizice poate îmbunătăți performanța și rezistența persoanei. De exemplu, un studiu din 2012 care a implicat 45 de bărbați, a constatat că băutul de apă rece în timpul exercițiului a redus semnificativ creșterea temperaturii corpului de bază în comparație cu temperatura băii de apă. Un studiu din 2014 a investigat efectele diferitelor băuturi asupra performanțelor ciclice ale unui număr de 12 sportivi de sex masculin instruiți într-un climat tropical. Cercetătorii au raportat că băutul de lichide reci ca gheața a fost mai benefic pentru performanță decât apa băută la o temperatură neutră. Cu toate acestea, au concluzionat că sportivii au obținut cea mai bună performanță atunci când consumau o băutură rece ca gheața care avea și o aromă de mentol.

Unii oameni pretind că apa potabilă rece poate ajuta la promovarea pierderii în greutate. Cu toate că unele studii sugerează că consumul de apă poate ajuta mai mult organismul să ardă puțin mai multe calorii, se pare că există o mică diferență între apa rece și cea la temperatura camerei.

Apa rece versus apa caldă

Oamenii pot regăsi băuturile călduțe sau apa caldă ca fiind liniștitoare, mai ales în lunile mai reci, în timp ce apa rece poate fi mai răcoritoare pe vreme caldă. Consumul de apă caldă poate îmbunătăți temporar circulația, cauzând extinderea arterelor și venelor. Cercetările sugerează că temperatura apei pe care o beau oamenii poate afecta nivelurile de transpirație și rehidratare. De exemplu, un studiu al Armatei Statelor Unite din 1989 a constatat că băutul apei calde (40 grade C) mai degrabă decât a apei reci (15 grade C) ne poate determina la un consum mai scăzut, ceea ce poate duce la deshidratare.

Un alt studiu din 2013 sugerează că temperatura optimă a apei pentru rehidratare după exercițiu poate fi de 16 grade C, care este în jurul valorii de temperatură a apei de la robinet. Cercetătorii au raportat că participanții care au consumat apa la această temperatură au băut mai multă apă în mod voluntar și au transpirat mai puțin decât atunci când au băut apa la alte temperaturi.

Într-un studiu din 2011, cercetătorii au concluzionat că apa potabilă rece la o temperatură de 5 grade C nu a îmbunătățit statutul voluntar de băut și hidratare a șase sportivi Taekwondo.

Cu toate acestea, apa potabilă la orice temperatură este esențială pentru a rămâne hidratați, în special atunci când ne exercităm sau ne aflăm în medii fierbinți.

Concluzie

Există puține dovezi științifice care sugerează că apa potabilă rece este rea pentru oameni. De fapt, apa potabilă mai rece poate îmbunătăți performanța exercițiilor fizice și poate fi mai bună pentru rehidratare în timpul exercițiilor, în special în medii mai calde.

Cu toate acestea, consumul de apă rece poate agrava simptomele persoanelor cu achalasie, boala care afectează conductele alimentare. Consumul de apă rece ca gheață poate provoca, de asemenea, dureri de cap la unii, în special la cei care suferă de migrene.

Ar trebui să ne asigurăm că primim suficientă apă în fiecare zi, indiferent de temperatura ei. Academiile naționale de științe, inginerie și medicină recomandă ca femeile să consume aproximativ 2,7 litri de apă pe zi pentru a-și satisface nevoile de hidratare, iar bărbații în jur de 3,7 litri. Acest aport poate proveni atât din alimente, cât și din băuturi.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.