https://ejournal.unperba.ac.id/pages/uploads/sv388/ https://ejournal.unperba.ac.id/pages/uploads/ladangtoto/
Laboretica | Ce să faci dacă simți că nu te poți ridica din pat
021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Ce să faci dacă simți că nu te poți ridica din pat

Home / Ce să faci dacă simți că nu te poți ridica din pat

Ce să faci dacă simți că nu te poți ridica din pat

Există multe motive psihologice pentru care o persoană poate să nu se simtă ca și cum ar avea energia sau motivația să se ridice din pat dimineața. Cu toate acestea, există câteva trucuri simple pe care oamenii pot încerca să înceapă odată ce se trezesc. Depresia, stresul, anxietatea sau lipsa somnului pot face ca șederea în pat să fie o opțiune tentantă. Cu toate acestea, a sta la pat poate agrava unele simptome de depresie și insomnie. Când este posibil, cel mai bine este să încercați să vă ridicați la aceeași oră în fiecare zi. Când o persoană găsește stres, anxietate sau depresie copleșitoare, poate încerca să folosească următoarele zece sfaturi.

1. Împărțiți obiectivele în pași

O persoană își poate împărți dimineața în pași gestionabili pentru a face să pară mai puțin copleșitoare. Uneori, perspectiva a tot ceea ce are nevoie să facă într-o zi se poate simți de necorespunzător. Dacă un termen limită se apropie sau anxietatea cu privire la o anumită sarcină sau activitate determină o persoană să aibă probleme să se ridice din pat, ar trebui să încerce să-și împartă dimineața și ziua în pași gestionabili. În loc să se concentreze pe toate sarcinile sau îndatoririle pentru întreaga zi, o persoană se poate concentra pe următorii pași singuri. Oamenii ar trebui să se concentreze mai întâi în a se ridica, apoi a folosi baia, apoi a se îmbrăca, etc. Planificarea zilei în obiective gestionabile poate face să pară mai puțin copleșitoare. Pentru a încuraja un sentiment de împlinire, persoana poate să scrie sarcini și să le depășească pe măsură ce le finalizează. Simțul realizării poate ajuta o persoană să se simtă mai motivată înainte de a începe următorul set de sarcini.

2. Ia-ți un animal de companie

O revizuire a studiilor SourceTrusted a examinat efectul interacțiunilor om-animal asupra dispoziției generale a unei persoane. Studiul a descoperit că interacțiunea cu animalele de companie, în special câinii, are un efect pozitiv asupra nivelului de stres, sentimentele de singurătate și anxietate. A avea un câine poate încuraja și exercițiile fizice, ceea ce poate duce la stres redus și la o sănătate în general mai bună. Cu toate acestea, este important să rețineți că a avea un animal de companie nu va ameliora toate simptomele unei persoane și că ar trebui să ia în considerare obținerea unuia doar dacă se poate angaja să aibă grijă de un animal.

3. Fii responsabil cu cineva

O persoană își poate face planuri cu un prieten sau membru al familiei pentru a le oferi un motiv să se ridice din pat. Prietenii și membrii familiei pot ajuta o persoană să găsească un motiv să se dea jos din pat dimineața. O persoană care se chinuie să se ridice din pat poate încerca să-și facă planuri cu un membru de familie sau un prieten. Să fii responsabil cu altcineva poate fi un bun motivator. De exemplu, o persoană ar putea aranja cu un prieten sau membru al familiei pentru: plimbare, alergare sau exercițiu primul lucru dimineața, întâlniți-vă la o cafenea pe drum, carpool la treabă, discutați unul cu altul pe drumul muncii sau la școală în fiecare dimineață. A ajunge la un prieten sau un membru de familie de încredere poate ajuta o persoană care trăiește cu depresie să se simtă mai puțin izolată.

4. Concentrează-te pe un eveniment care te face să te simți bine

Concentrarea pe un eveniment sau acțiune care inspiră sentimente pozitive poate fi foarte motivantă. În loc să se gândească la orice evenimente negative ale zilei, o persoană se poate concentra pe lucrurile simple care le aduc plăcere. Câteva exemple includ: senzația post-exercițiu, prima înghițitură de ceai sau cafea de dimineață, un mic dejun gustos, un salut prietenos.

5 Vizualizați momentele și zilele de succes

Majoritatea oamenilor își pot aminti exemple de momente de succes din viața lor. Poate că a primit un A la un test, a primit un bonus bazat pe performanță sau a marcat punctul câștigător într-un joc. Indiferent ce a fost, o persoană se poate concentra asupra evenimentului și încearcă să canalizeze sentimentul pozitiv din el. Canalizarea acestui sentiment poate ajuta pe cineva să se ridice din pat dacă are probleme în acest sens.

6. Luminează camera

Camerele întunecate sunt bune pentru somn. Persoanele care au probleme cu somnul pot constata că reducerea luminii ambientale le poate ajuta să adoarmă. Cu toate acestea, oamenii care au probleme să se ridice dimineața din pat au problema opusă. Vor să plece, dar se pot lupta să facă acest lucru. În acest caz, atunci când sună alarma, o persoană ar trebui să aprindă o lumină strălucitoare sau să deschidă nuanțe sau perdele. Unii oameni pot dori chiar să ia în considerare utilizarea cronometrelor pentru luminile lor, astfel încât să se aprindă la o anumită oră și să îi ajute să se trezească.

7. Porniți ceva muzică

Cercetările efectuate de-a lungul anilor au arătat că muzica poate modifica adesea starea de spirit a unei persoane. Conform unei analize a acestor studii Sursa încredințată, modul în care o persoană ascultă muzica din viața de zi cu zi poate afecta sentimentele pe care le asociază. De exemplu, o persoană care folosește muzica în principal pentru meditație poate descoperi că muzica îi ajută să se relaxeze sau să adoarmă. Cu toate acestea, o persoană care folosește muzică atunci când face exerciții fizice sau când încearcă să-și ridice spiritul pe parcursul zilei, este probabil să găsească faptul că pornirea muzicii atunci când se trezește dimineață îi poate motiva să plece.

8. Completează calendarul cu lucruri de făcut

A avea ceva de așteptat cu nerăbdare poate ajuta oamenii să se dea jos din pat dimineața.

Ieșirea și petrecerea timpului cu prietenii sau familia poate avea un efect pozitiv asupra stării de spirit a oamenilor, în special a celor care suferă de depresie. Evenimentul ar putea fi la fel de simplu ca întâlnirea pentru o masă sau mergerea la un concert sau film în weekend. Nu este necesar să umpleți în fiecare zi evenimente și întâlniri. De fapt, construirea într-un timp pentru a se odihni pe parcursul unei zile poate ajuta o persoană să se simtă mai puțin copleșită și mai energizată. Evenimentele pot oferi unei persoane ceva care să aștepte cu nerăbdare, care le poate împinge prin sentimentele sale negative de zi cu zi.

9. Nu te stresa cu privire la sarcinile zilnice

Ruperea din ceața de a nu dori să te ridici din pat poate dura ceva timp. Listele de activități pot fi uneori copleșitoare, mai ales primul lucru dimineața. În loc să lase stresul multor sarcini să devină copleșitor, o persoană care se luptă să se ridice din pat ar trebui să încerce să nu-și facă griji pentru a o duce la bun sfârșit. În schimb, persoana ar trebui să facă ceea ce poate și să-și amintească că mâine este o nouă zi pentru a realiza lucrurile. Ar putea fi util pentru ei să acorde prioritate câteva sarcini din listă pe care știu că sunt posibile să le completeze. Marcarea acestor sarcini de pe listă poate motiva o persoană să facă mai mult.

10. Planificați-vă să petreceți timpul afară

A fi afară poate ajuta o persoană să se simtă mai energizată. Aerul proaspăt și soarele pot îmbunătăți adesea starea de spirit a unei persoane. O persoană ar trebui să plănuiască să petreacă cel puțin un pic din fiecare zi plimbându-se, citind o carte sau făcând o altă activitate în afară. Conform unei revizuiri a unor surse de încredere, expunerea la spațiul verde poate ajuta o persoană să se reface și să reducă oboseala mentală și stresul. Autorii concluzionează că sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina exact ceea ce provoacă acest lucru, dar dovezile sugerează că a fi în aer liber poate ajuta o persoană să se simtă mai bine în general.

Când să vezi un doctor

Aproape toată lumea va avea zile în care nu vor să se dea jos din pat sau să facă ceva in ziua respectivă. Cauzele potențiale includ stresul, anxietatea sau sentimentul de rău. În aceste cazuri, sentimentul trece de obicei rapid sau durează o zi înainte ca persoana să fie gata să meargă ca de obicei. Cu toate acestea, dacă aceste sentimente persistă sau apar alături de alte simptome ale depresiei, oamenii ar trebui să ia în considerare să solicite ajutor de la un consilier, terapeut sau un alt profesionist din domeniul sănătății. Este posibil ca acești profesioniști să poată recomanda strategii suplimentare pentru a ajuta o persoană să înceapă să se simtă mai bine.

Rezumat

Pentru multe persoane, concentrarea pe o atitudine pozitivă în viață poate face o mare diferență în coborârea din pat dimineața. O persoană ar trebui să încerce diferite strategii până când le va găsi pe cele care lucrează pentru ei.

Uneori, o persoană trebuie, de asemenea, să recunoască că are nevoie de o pauză pentru a putea reveni la normal a doua zi. Dacă toate celelalte nu reușesc, o persoană ar trebui să solicite consiliere pentru strategii suplimentare care să le ajute să se simtă mai bine.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.