Laboretica | Cele mai bune 10 probiotice pentru vegani
021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Cele mai bune 10 probiotice pentru vegani

Home / Cele mai bune 10 probiotice pentru vegani

Cele mai bune 10 probiotice pentru vegani

Probioticele sunt bacterii benefice care trăiesc în organism și oferă mai multe beneficii pentru sănătate. Ele sunt, de asemenea, prezente în unele alimente și suplimente. În timp ce iaurtul este una dintre cele mai populare surse de probiotice alimentare, acesta nu este potrivit pentru vegani. Din fericire, pentru persoanele care utilizează o dietă pe bază de plante, există numeroase alte modalități  să mănânce mai multe probiotice. În acest articol, enumerăm cele mai bune probiotice vegane, precum și beneficiile lor pentru sănătate.

Cele mai bune probiotice vegane

Cele mai bune alimente probiotice vegane includ:

1. Varza murată – este un fel de varză fermentată populară în multe țări din Europa de Est. Este bogată în probiotice, precum și potasiu și vitaminele C și K. Bacteria Lactobacillus în contact cu varza își transformă zaharurile în acid lactic. Rezultatul este un condiment crocant și acru care funcționează bine în sandvișuri, salate sau pur și simplu.

2. Kimchi – este un soi de varză verde, picant, fermentat, popular în bucătăria coreeană. Conține probiotice, vitamine și antioxidanți. Procesul de a face kimchi include mirodenii și alte legume.

3. Legumele murate – creează o gustare gustoasă, probiotică bogată sau un fel de mâncare potrivit pentru vegani. Este posibil să fermentezi aproape orice legume, dar unele dintre cele mai populare opțiuni includ: castraveți, morcovi, ridichi, fasole verde, conopidă, ardei roșii. Pentru o aromă suplimentară, oamenii pot adăuga ierburi și condimente, cum ar fi: usturoi, foi de dafin, boabe de piper negru, semințe de coriandru. Deși legumele fermentate sunt bogate în mai multe substanțe nutritive, ele conțin și mult sodiu. Pentru a evita riscurile unei diete bogate în sare, cum ar fi hipertensiunea arterială și retenția apei, ar trebui să ne bucurăm de alimentele murate în mod moderat.

4. Kombucha –  este un ceai fermentat care a avut o renaștere în ultimii ani. Pentru a prepara kombucha, este nevoie de un starter, care este o cultură simbiotică a bacteriilor și a drojdiei. Această masă gelatinoasă nu arată prea apetisantă, dar este plină de microorganisme benefice. Kombucha conține niveluri scăzute de alcool. Unele versiuni conțin alcool suficient cât o bere, astfel încât este posibil ca acestea să nu fie potrivite pentru cine este însărcinată sau alăptează.

5. Kefir – este o băutură probiotică. Ca și kombucha, este nevoie de o cultură inițială de bacterii și de drojdie, care vine sub formă de boabe de kefir de apă. Acestea sunt disponibile online, în magazinele de sănătate, sau de la entuziaștii din hrana fermentată. Grăsimile din kefir ajută la fermentarea zahărului, a sucului sau a apei de nucă de cocos pentru a forma o băutură ușoară și sănătoasă. Cu multă grijă, boabele cresc regulat și supraviețuiesc de ani de zile. Veganii ar trebui să evite boabele de lapte de kefir și laptele de kefir, deoarece acestea sunt produse pe bază de lactate.

6. Tempeh – este un aliment pe bază de soia care este similar cu tofu, dar implică fermentarea soia. Ca urmare a acestei fermentări, Tempeh este bogat în probiotice și proteine. Textura sa fermă îl face potrivit pentru utilizare într-o varietate de feluri de mâncare. Veganii pot folosi tempeh la salate, cartofi prăjiți, burgeri, sandvișuri și multe altele. Este, de asemenea, o sursă excelentă de proteine.

7. Pâinea cu maia – Pâinea tradițională cu maia necesită un starter, care este o combinație de făină și apă care a fermentat timp de câteva zile. Starterul trebuie să „se hrănească” în mod regulat cu făină pentru a le permite să o folosească din nou la prepararea de pâine proaspătă. Nu toate pâinile cu maia conțin probiotice, deci este esențial să verificați mai întâi ingredientele. Multe magazine și companii nu folosesc o cultură fermentată ca starter.

8. Miso – Bogat în antioxidanți, vitaminele B și bacteriile benefice, supa miso este o opțiune excelentă pentru veganii care caută un remediu probiotic.

9. Lactate alternative – Unele lactate fermentate, cum ar fi laptele și iaurturile pe bază de soia și nuci, conțin culturi vii. Producătorii adaugă aceste bacterii benefice la alternativele de lactate pentru a-și îmbunătăți beneficiile pentru sănătate. Oricine poate verifica eticheta pentru Lactobacillus și alte tulpini probiotice din aceste produse.

10. Suplimente – În timp ce alimentele bogate în probiotice sunt o opțiune bună pentru vegani, nu toată lumea are timpul să facă aceste alimente, iar unora nici nu le place gustul. În aceste cazuri, suplimentele oferă o alternativă ușoară. Nu toate suplimentele probiotice sunt potrivite pentru vegani, totuși, verificați întotdeauna eticheta cu atenție. Suplimentele probiotice sunt disponibile în magazinele de sănătate, unele farmacii și online.

Beneficiile probioticelor

Cercetările privind beneficiile probioticelor pentru sănătate sunt în desfășurare. Cercetătorii descoperă că tulpini diferite de bacterii au o serie de efecte asupra organismului. Cel mai bine ar fi să consumi o varietate de alimente bogate în probiotice pentru a te asigura că diferitele tulpini intră în organism.

Unele dintre beneficiile potențiale ale probioticelor includ:

Îmbunătățirea digestiei: Probioticele ajută la descompunerea alimentelor și accelerează digestia. Acestea pot reduce, de asemenea, constipația și simptomele bolii Crohn și sindromul intestinului iritabil.

Risc redus de cancer: Studiile indică faptul că tulburările microbiene intestinale pot juca un rol în diferite boli, cum ar fi boala inflamatorie intestinală și cancerul asociat colitei. Ca rezultat, cercetătorii sugerează că probioticele pot ajuta la prevenirea acestor boli.

Sănătatea vaginală: Vaginul conține o abundență de bacterii. Antibioticele, spermicidele și pilulele contraceptive pot elimina echilibrul delicat al tractului vaginal, ducând la infecții. Probioticele pot restabili echilibrul și pot preveni aceste probleme.

Sănătate mintală: Experții consideră că sănătatea intestinală bună poate influența sănătatea mintală. Cercetările sugerează că probioticele pot reduce sentimentele de depresie și anxietate, deși sunt necesare studii suplimentare pentru a confirma acest lucru.

Mai puține efecte secundare ale antibioticelor: Peste o treime dintre persoanele care iau antibiotice dezvoltă diaree asociată cu antibiotice. Prin urmare, unii medici recomandă probiotice alături de antibiotice pentru prevenirea ei.

Risc redus al bolilor metabolice: Obezitatea, diabetul de tip 2 și boala hepatică nealcoolică grasă sunt tipuri de boli metabolice. Probioticul consumat în mod regulat poate preveni și trata aceste condiții.

Managementul diabetului: Alte rapoarte de cercetare arată că probioticele pot îmbunătăți controlul glicemic și metabolismul lipidic la persoanele cu diabet zaharat de tip 2.

Rezumat

Bacteriile probiotice oferă multe beneficii pentru sănătate, inclusiv un risc redus de boală și îmbunătățirea sănătății vaginale și mentale.

Pentru a susține în continuare o floră intestinală sănătoasă, se poate, de asemenea, consuma regulat alimente bogate în prebiotice, fibre care alimentează bacteriile intestinale și le ajută să prospere. Alimentele bogate în probiotic sunt o modalitate delicioasă de a include bacterii mai benefice în dietă. Chiar și fără a consuma lactate, veganii se pot bucura de o gamă largă de alimente și băuturi fermentate care stimulează sănătatea intestinului și bunăstarea generală.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.