021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Depresia stimulează consumul de alcool pandemic

Home / Depresia stimulează consumul de alcool pandemic

Depresia stimulează consumul de alcool pandemic

Un nou studiu constată că depresia și anxietatea contribuie la creșterea consumului de alcool în timpul pandemiei.

Efectul este cel mai pronunțat pentru cei cu vârsta peste 40 de ani. În rândul persoanelor în vârstă, cei cu depresie și anxietate au mai mult de două ori mai multe șanse să bea mai mult alcool. Cercetările anterioare au constatat că oamenii apelează la alcool ca mijloc de a-i ajuta să facă față stresului, cum ar fi în perioada imediat următoare atacurilor teroriste din 2001 World Trade Center.

Pandemia COVID-19 nu face excepție. Numeroase studii au constatat că, în timpul pandemiei, consumul de alcool a crescut, și în mod dramatic la persoanele cu depresie.

Un nou studiu aruncă o privire nouă asupra consumului de alcool în timpul pandemiei și constată, pentru prima dată, că vârsta afectează probabilitatea ca o persoană să consume mai mult alcool ca răspuns la pandemie.

Autorul principal Ariadna Capasso, de la NYU School of Global Public Health din New York City, spune: „Această creștere a consumului de alcool, în special în rândul persoanelor cu anxietate și depresie, este în concordanță cu îngrijorarea că pandemia ar putea declanșa o epidemie de consum problematic de alcool. Studiul apare în revista Preventive Medicine.

Concluziile generale ale studiului

Cercetătorii au chestionat 5.850 de adulți prin intermediul Facebook și al platformelor sale asociate în lunile martie și aprilie 2020. Aceștia le-au cerut participanților să se descrie demografic și să raporteze modul în care consumul lor de alcool s-a schimbat de la începutul pandemiei. Sondajul a inclus, de asemenea, întrebări care au permis cercetătorilor să identifice și să măsoare simptomele depresiei și anxietății participanților. Fiecare persoană a raportat, de asemenea, gradul în care s-a simțit expus riscului de infecție cu SARS-CoV-2.

Dintre toți participanții care s-au identificat ca băutori, 29% au raportat că consumul lor de alcool a crescut în timpul pandemiei.

Dintre băutori, 51,2% au spus că pandemia nu a afectat cantitatea de alcool pe care o consumă, în timp ce alți 19,8% au raportat că au băut mai puțin.

Dintre toate persoanele chestionate, 47% și 30% au raportat simptome de anxietate și, respectiv, depresie.

Persoanele care raportează simptome de depresie au fost cu 64% mai predispuse să consume cantități mai mari de alcool, în timp ce anxietatea a fost asociată cu o probabilitate mai mare cu 41% de creștere a consumului de alcool.

De asemenea, studiul a constatat că factorii demografici au afectat consumul de alcool în timpul pandemiei:

  • Femeile erau mai predispuse (33% spre deosebire de 24%) să își mărească consumul de alcool decât bărbații.
  • Persoanele cu studii superioare au început să bea mai mult (32%) decât cei fără diplomă de licență (25%).
  • Mai puțini pensionari (20%) au raportat că au băut mai mult decât participanții angajați și în prezent șomeri, dintre care 31% consumau mai mult alcool.
  • Persoanele care locuiesc în zonele rurale au fost mai puțin susceptibile de a-și crește consumul de alcool (25%) comparativ cu cele care trăiesc în zonele suburbane și urbane (31%).

Vârsta ca factor

Persoanele cu vârsta sub 40 de ani au fost grupul de vârstă cel mai probabil să bea mai mult ca răspuns la pandemie. În acest grup, 40% au spus că și-au crescut consumul de alcool.

Dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 40 și 59 de ani, 30% au raportat că au băut mai mult. Pentru persoanele cu vârsta de 60 de ani și peste, doar 20% au spus că beau mai mult, cu excepția celor care prezentau simptome de depresie și anxietate.

Persoanele cu vârsta de 40 de ani și peste cu depresie și anxietate au fost aproape de două ori mai susceptibile de a-și fi crescut consumul de alcool în timpul pandemiei decât alții din grupa lor de vârstă. „Ne-am așteptat ca persoanele mai tinere și cele cu probleme de sănătate mintală să raporteze consumul de alcool ca mecanism de gestionare, dar este pentru prima dată când aflăm că sănătatea mintală este asociată cu diferențe în consumul de alcool în funcție de vârstă”.

Efectul riscului perceput

Unul dintre efectele evidente ale pandemiei COVID-19 este că oamenii își fac griji cu privire la contractarea virusului SARS-CoV-2. Cercetătorii au separat aceste preocupări de îngrijorările legate de dezvoltarea unui caz sever de COVID-19. Ei au descoperit că persoanele care se considerau cu un risc mai mare de a dobândi boala au fost cel mai probabil să fi crescut consumul de alcool.

Interesant este faptul că persoanele care au băut mai mult s-au văzut pe ele însele cu un risc mai mare de infecție, dar au mai puține șanse de a se îmbolnăvi grav.

Rezumat

Cercetările au condus autorii studiului să pledeze pentru o abordare mai proactivă a persoanelor care se luptă cu probleme de sănătate mintală în timpul pandemiei, folosind tele-sănătatea pentru a face posibilă îngrijirea de blocare. De asemenea, aceștia sugerează că serviciile de sănătate iau în considerare direcționarea mai conștientă a mesajelor lor către anumite grupe de vârstă. Potrivit lui Ralph DiClemente, președintele Departamentului de Științe Sociale și Comportamentale de la Școala de Sănătate Publică Globală din NYU și autorul principal al studiului: „Lecțiile pe care le-am învățat din dezastrele anterioare ne arată că intervenția timpurie pentru consumul nesănătos de substanțe este esențială și ar putea ajuta la diminuarea impactului pandemiei asupra sănătății mintale”.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.