Laboretica | Durerile de cap cauzate de deshidratare: semne, tratament și prevenire
021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Durerile de cap cauzate de deshidratare: semne, tratament și prevenire

Home / Durerile de cap cauzate de deshidratare: semne, tratament și prevenire

Durerile de cap cauzate de deshidratare: semne, tratament și prevenire

Durerile de cap sunt una dintre cele mai frecvente cauze ale durerilor. Dar care sunt semnele cheie că o durere de cap s-ar putea datora deshidratării? Există multe tipuri diferite de dureri de cap, iar 9 din 10 adulți vor experimenta la un moment dat în viața lor cel puțin unul. Unele dintre diferitele tipuri de dureri de cap, cum ar fi durerile de cap cauzate de deshidratare, pot fi ușor tratate și evitate. Acest articol explorează ce este o durere de cap din cauza deshidratării, ce semne indică faptul că o persoană poate avea una și cum ar putea să o trateze sau să o prevină.

Ce este o durere de cap cauzată de deshidratare?

O durere de cap datorată deshidratării este o durere de cap secundară, cauzată de faptul că nu există suficient lichid în organism. Durerea de cap poate fi relativ ușoară sau severă ca o migrenă. Corpul necesită un echilibru corespunzător de fluid și electroliți pentru a funcționa corect. În fiecare zi, organismul pierde apă prin activități zilnice, cum ar fi transpirația și urinarea. De cele mai multe ori, cantitatea de lichid pierdut este ușor echilibrată prin consumul de lichide sau de alimente bogate în lichide. Cu toate acestea, uneori corpul pierde apă mai repede decât poate fi reumplut. În aceste perioade, organismul poate deveni deshidratat, ceea ce poate duce la complicații, inclusiv dureri de cap neplăcute. Când corpul este deshidratat, creierul se poate contracta temporar sau se reduce. Acest mecanism îl face să se îndepărteze de craniu, provocând durere și ducând la o durere de cap cauzată de deshidratare. Odată rehidratat, creierul revine la starea sa normală, ameliorându-se durerile de cap.

Simptome

O durere de cap cauzată de deshidratare se poate simți ca o durere de cap plictisitoare sau o migrenă intensă. Durerea cauzată de deshidratare poate apărea în partea din față, în spate, lateral sau pe tot capul. Spre deosebire de o durere de cap sinusală, cel care se confruntă cu o durere de cap cauzată de deshidratare nu va resimți presiune facială. Durerea este, de asemenea, puțin probabil să apară în partea din spate a gâtului, deoarece ar putea exista o tensiune. Deoarece durerile de cap cauzate de deshidratare apar numai atunci când organismul este deshidratat, simptomele de deshidratare vor apărea odată cu cefaleea. Aceste simptome includ următoarele:

  • setea extremă
  • micțiune redusă
  • urină de culoare închisă
  • confuzie
  • ameţeală
  • oboseală
  • gura uscată și lipicioasă
  • pierderea elasticității pielii
  • tensiunea arterială scăzută
  • ritmul cardiac crescut

Unele persoane pot suferi de durere de cap cauzată de deshidratare numai dacă sunt deshidratate sever. Alte simptome de deshidratare severă includ:

  • lipsa transpirației
  • ochii scufundați
  • febră
  • delir
  • inconştienţă

Cauze

Durerile de cap datorate deshidratării apar numai atunci când o persoană este deshidratată. Chiar și deshidratarea ușoară poate provoca o durere de cap. Deshidratarea se întâmplă atunci când organismul nu primește suficientă apă pentru a-și satisface nevoile. De cele mai multe ori, cantitatea de lichid care intră în corp se potrivește cu cantitatea de lichid care iese din corp. Apa iese din corp prin transpirație sau urinare. Cu toate acestea, anumiți factori pot perturba acest lucru. Acești factori cresc riscul de deshidratare și includ următorii:

  • diaree
  • vărsături
  • transpirație extremă, fie din exerciții fizice grele, fie din căldură
  • febră
  • exces de urinare

Factorii de risc pentru deshidratare

Oricine poate fi deshidratat. Șansele sunt ca toată lumea să experimenteze perioade cu cel puțin o deshidratare ușoară. Cu toate acestea, unele persoane prezintă un risc mai mare de a fi deshidratate. Persoanele cu un risc mai mare de deshidratare includ:

  • oamenii care trăiesc la altitudini mai mari
  • sugarii și copii mici
  • oamenii mai în vârstă
  • persoanele cu boli cronice, precum diabetul și bolile renale
  • persoanele care iau medicamente care cresc cantitatea de urină
  • sportivii de anduranță
  • oamenii care trăiesc în climă caldă

Aceste grupuri de oameni ar trebui să aibă grijă specială pentru a rămâne hidratați corespunzător.

Tratarea unei dureri de cap cauzate de deshidratare

Pentru a trata o astfel de durere de cap, trebuie sporită atenția față de abordare. Iar cea mai bună abordare pentru a obține alinare, trebuie să includă următoarele:

  • creșterea aportului de lichide
  • înlocuirea electroliților pierduți cu o băutură sportivă
  • scăderea temporară a activității fizice și evitarea căldurii pentru a reduce transpirația

În timp ce măsurile de mai sus pot trata deshidratarea, poate fi nevoie de un anume timp pentru a combate o durere de cap cauzată de deshidratare. Pentru o ușurare rapidă, persoana în cauză poate lua un acetaminofen sau ibuprofen pentru durere.

Tratarea deshidratării severe

În anumite situații, cum ar fi un episod sever de vărsături sau diaree, remediile la domiciliu s-ar putea să nu fie suficiente pentru a evita deshidratarea severă. Când apar deshidratări severe, trebuie să se solicite imediat îngrijiri medicale pentru a preveni complicații grave, cum ar fi: leziuni renale, convulsii, şoc. Profesioniștii medicali de urgență pot gestiona deshidratarea severă cu lichid intravenos și înlocuirea sării.

Prevenirea unei dureri de cap de deshidratare

Cel mai bun mod de a preveni o durere de cap cauzată de deshidratare este evitarea deshidratării. Următorii pași pot fi făcuți pentru a preveni deshidratarea:

  • Bea suficient lichid. Majoritatea oamenilor au nevoie între 4 și 6 căni de apă pe zi, deși unele persoane pot avea nevoie de mai mult sau mai puțin.
  • Mănâncă alimente bogate în lichide. Alimentele, cum ar fi castraveți, alte legume și fructe au un conținut ridicat de apă.
  • Menține-ți suficientul de lichid pe tot parcursul zilei. Răspândirea cantității de lichid consumat, mai degrabă decât a-l bea pe tot, odată, ajută la menținerea corpului hidratat.
  • Hidratează-te mai mult în timpul exercițiilor fizice sau al expunerii la vremea caldă. În perioadele de transpirație grea, cum ar fi în timpul exercițiilor fizice abundente sau expunerea la vreme caldă, nevoile de apă cresc. Bea mai multă apă în aceste perioade va înlocui lichidele suplimentare care se pierd prin transpirație.
  • Tratează cauzele de bază ale deshidratării. Febrele și infecțiile pot determina organismul să piardă mai mult lichid decât în ​​mod normal. Abordarea cauzelor deshidratării în timp ce crește aportul de lichide poate ajuta la prevenirea deshidratării.
  • Evită băuturile cofeinizate și alcoolul. Cofeina și alcoolul pot crește producția de urină, ceea ce duce la un risc mai mare de deshidratare.
  • Redu activitatea intensă în timpul căldurii sau dacă te simți rău. Căldura și boala pot crește nevoia organismului de lichide. Exercitarea grea poate provoca pierderi suplimentare de lichide prin transpirație care poate fi periculoasă în aceste situații.

Urmând acești pași ar trebui să contribui la prevenirea durerilor de cap de deshidratare. Dacă observi că ai mai mult decât dureri de cap ocazional cauzate de deshidratare, ar trebui să consulţi un medic pentru a exclude alte cauze de bază.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.