021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Influența negativă a social-media asupra imaginii corpului nostru

Home / Influența negativă a social-media asupra imaginii corpului nostru

INFLUENȚA NEGATIVĂ A SOCIAL-MEDIA ASUPRA IMAGINII CORPULUI NOSTRU

 

Un nou studiu dezvăluie modul în care utilizarea social-mediei ar putea afecta imaginea corpului percepută de tinerele femei. Recent, efectele utilizării de către social-media asupra sănătății noastre mintale și a bunăstării au fost subiectul multor dezbateri. Conform teoriei deplasării sociale, de exemplu, cu cât petrecem mai mult timp în socializarea online, cu atât mai puțin timp vom petrece socializarea în lumea offline. Acest lucru ar putea duce la o scădere a bunăstării generale. Cu toate acestea, studii recente au eliminat acest mit, cercetătorii susținând că social-media nu este atât de rea pe cât se crede că ar fi.  Alte studii au stabilit legături între utilizarea social-mediei și singurătate, sugerând că o detoxifiere de social-media ar scădea sentimentele de depresie și singurătate.

Are social-media vreun efect asupra încrederii corporale și a modului în care percepem propriile noastre apariții?

Noua cercetare a examinat efectele social-media pe percepția imaginii corporale de către tinerele femei.

Studierea utilizării social-media și a imaginii corpului

S-au împărțit 118 studenți de sex feminin în vârstă de 18-27 ani în două grupuri. Celor din primul grup – logați pe Facebook și Instagram timp de 5 minute sau mai mult – li s-a cerut să găsească un coleg de aproape aceeași vârstă pe care să-l considere în mod explicit mai atractiv decât ele însele.

Apoi, cercetătorii au cerut tuturor participanților să comenteze fotografiile colegilor lor. În grupul de control, femeile s-au conectat la Facebook sau Instagram timp de cel puțin 5 minute și au lăsat un comentariu asupra unui membru al propriei lor familii, pe care nu l-au considerat mai atractiv. Înainte și după aceste sarcini, participanții au completat un chestionar care se întreba cât de multă nemulțumire au simțit față de aspectul lor, folosind o scară de la „nici unul” la „foarte mult”.

Participanții au evaluat cât de nemulțumiți s-au simțit cu privire la aspectul lor general și al corpului, prin plasarea unei linii verticale pe o linie orizontală de 10 centimetri, explică autorii. Cercetătorii au înregistrat răspunsurile „la cel mai apropiat milimetru”, care a creat o scală de 100 de puncte. Rezultatele au arătat că, după interacțiunea cu colegii atrăgători, percepțiile femeilor asupra propriei lor aparențe s-au schimbat, în timp ce interacțiunea cu membrii familiei nu a avut nicio influență asupra imaginii corpului lor.

Angajamentul social-media cu colegii atrăgători crește imaginea negativă a corpului, explică cercetătorii. Rezultatele au arătat că aceste tinere femei adulte se simt mai nemulțumite de corpurile lor după ce au privit paginile de social-media ale unor persoane pe care le-au perceput a fi mai atractive decât ele. Când ne comparăm cu alți oameni, acest lucru are potențialul de a afecta evaluarea noastră.

Este cu adevărat nevoie să educăm tinerii cu privire la modul în care utilizarea social-media i-ar putea face să se simtă față de ei înșiși și cum ar putea fi legată chiar de dieta strictă, tulburările de alimentație sau exercițiile excesive, fiind deosebit de vulnerabili.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.