Ai avut vreodată această experiență când se cântă o melodie cu adevărat bună și, dintr-odată, simți cum ți se zbârlește pielea? Una dintre cele mai memorabile momente este când a apărut „I See Fire”, de la Hobbit, a lui Ed Sheeran.
Potrivit celor de la Institutul de Creștere și Creativitate, ascultând „Nude” al celor de la Radiohead, unii reacționează într-un anumit fel. Simt că respirația le este în ton cu muzica. Frecvența cardiacă încetinește și conștientizarea melodiei crește. Există capabilitatea de a simți conștient emoțiile care sunt conținute în muzică și modul în care corpul le răspunde emoțiilor.
Recent, un fost student de la Harvard, care studiază în prezent psihologia și neuroștiința la Institutul de Creștere și Creativitate, a efectuat un studiu asupra oamenilor care experimentau pielea zbârlită atunci când ascultau muzică, pentru a putea afla ce i-a cauzat să se simtă astfel. A studiat 20 de studenți. Jumătate dintre ei au spus că resimt pielea zbârlită când ascultă muzică, iar cealaltă jumătate a spus că nu. El le-a scanat creierul și le-a monitorizat ritmul cardiac, precum și conductanța pielii, în timp ce fiecare persoană asculta trei dintre melodiile preferate.
Rezultatele scanărilor au arătat că creierul subiecților care s-au simțit conectați psihic și fizic la muzica pe care o ascultau au fost structurate diferit de cele ale subiecților care nu au putut simți această legătură. Fibrele care leagă cortexul auditiv cu părțile creierului care se ocupau de sentimente erau mai dense, ceea ce indică faptul că comunicarea dintre aceste zone era mai puternică. Cu toate acestea, este foarte dificil să aflăm dacă aceasta este o trăsătură care este dobândită de-a lungul anilor sau dacă unele persoane se nasc cu o densitate mai mare de fibre.
Cu datele obținute din studiu, Sachs a fost capabil să genereze o ecuație – pielea zbârlită = FC (Cs + Di + Pa). FC înseamnă factori cognitivi, Cs pentru contextul social și de mediu, Di pentru diferențele individuale și Pa pentru proprietățile acustice ale muzicii. Pielea zbârlită indică procentul de șansă de apariție a părului ridicat de pe mână.
„Ideea este că mai multe fibre și eficiență crescută între două regiuni înseamnă că ai o procesare mai eficientă între ele.”
Studiul complet a fost lansat în Oxford Academic. Acesta indică faptul că persoanele față de care muzica provoacă pielea zbârlită tind să simtă emoții cu o putere și o intensitate mai mari decât altele.
Un alt factor care trebuie luat în considerare aici este efectul declanșator al amintirilor conectate la muzică. Acesta este un aspect pe care Sachs nu l-a putut controla în laboratorul său. Factorii precum versurile intense, ascensiunea și scăderea tonului, intervalele dintre armonii și cântarea colectivă a jucat, de asemenea, roluri în cauza pielii zbârlite.
În timp ce studiul inițial a fost realizat pe doar douăzeci de persoane, Sachs cercetează acum mai detaliat acest lucru studiind diferitele moduri în care creierul funcționează atunci când muzica îi determină pe oameni să reacționeze din orice motiv.
El a fost întotdeauna fascinat de modul în care un aranjament de note poate face oamenii să simtă răspunsuri emoționale profunde.
Prin activitatea sa, el dorește să afle motivul neurologic din spatele modului în care oamenii reacționează și să utilizeze aceste cunoștințe pentru a ajuta pacienții care suferă de probleme de sănătate mintală.
Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.
Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.
Name | Enabled |
---|---|
Technical Cookies In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec. |
|
Cookies We use Cookies to give you a better website experience. |
|
WooCommerce We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off. |
|
Google Analytics We track anonymized user information to improve our website. |
|
Google Adwords We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks. |
|
Facebook We use Facebook to track connections to social media channels. |