https://news.asosiasi-emiten.or.id/
https://polteksci.ac.id/blog/scatter-hitam/
https://www.deriheru-navigation.com/
https://stai-barru.ac.id/play/scatter-hitam/
Laboretica | Poate crește multitaskingul mai degrabă decât să împiedice performanța?
021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Poate crește multitaskingul mai degrabă decât să împiedice performanța?

Home / Poate crește multitaskingul mai degrabă decât să împiedice performanța?

 

POATE CREȘTE MULTITASKINGUL MAI DEGRABĂ DECÂT SĂ ÎMPIEDICE PERFORMANȚA?

 

Multitasking-ul ar putea fi o iluzie, dar este una utilă. Un nou studiu, publicat în Psychological Science, un jurnal al Asociației pentru Științe Psihologice, sugerează că simpla percepere a uneia sau a mai multor activități, ar face ca multitaskingul să fie suficient pentru a spori performanța.

Un grup  de cercetare neantiștiințific sugerează că ar fi un mit capacitatea de multitasking. De la mijlocul anilor 1990, o serie de experimente au arătat că, mai degrabă creierul uman poate schimba între sarcini decât să facă mai multe lucruri simultan. Și comutarea sarcinilor vine cu costurile sale. Unele studii mai vechi au arătat că, chiar dacă sarcinile pe care le schimbăm sunt previzibile sau le-am făcut de sute de ori înainte, este nevoie de mai mult timp ca să se completeze, în comparație cu a face același lucru în mod repetat. Studiile RMN funcționale au susținut, de asemenea, afirmația că multitaskingul este un mit. De exemplu, un studiu care a examinat activitatea creierului implicat în comutarea între două sarcini a determinat o scădere cu 29% și, respectiv, 53% în activitatea creierului atunci când participanților li s-a cerut să schimbe sarcini.
Cercetările noi, cu toate acestea, sugerează că această colecție de studii nu spune întreaga poveste. Noile rezultate indică faptul că chiar dacă multitaskingul este un mit sau o iluzie, această iluzie poate spori performanța. Multitaskingul este adesea o chestiune de percepție sau poate fi chiar gândit ca o iluzie. Indiferent că indivizii se angajează într-o singură sarcină sau mai multe sarcini, făcându-i să perceapă această activitate ca multitasking, ea este benefică pentru performanță.

Auto-perceputele multitasking funcționează mai bine

Cercetătorul principal al studiului explică, de asemenea, că percepția oamenilor asupra a ceea ce constituie multitasking este flexibilă. Putem considera că ședința într-o întâlnire este o singură sarcină sau credem că este vorba de două sarcini dacă ascultăm vorbitorul în timp ce luăm, de asemenea, note.
Deci, cercetătorii s-au străduit să examineze dacă schimbarea percepțiilor noastre despre ceea ce constituie multitasking afectează modul în care ne angajăm cu sarcina. Au făcut acest lucru analizând 32 de studii care au rezumat percepțiile a 8.242 de participanți.
Într-unul din aceste studii, cercetătorii au cerut unui număr de 162 de participanți să vizioneze și să transcrie un video educațional. Cercetătorii au împărțit participanții în două grupuri – au spus unui grup că vor îndeplini două sarcini, și anume învățarea și transcrierea și i-ar fi spus celuilalt grup că se vor angaja într-o singură sarcină care le-a testat abilitățile de învățare și scriere. Oamenii care credeau că au fost multitasking au transcris mai multe cuvinte pe secundă și au făcut-o cu mai multă exactitate, dar s-au și descurcat mai bine pe un test de înțelegere. Studiile ulterioare au replicat aceste rezultate.
De exemplu, un experiment de luare a notițelor on-line a constatat că participanții care au crezut că au fost multitasking au luat mai multe și mai bune note. Un set suplimentar de 30 de experimente de rezolvare a puzzle-urilor care au implicat recompense financiare a arătat, de asemenea, că multitaskerii percepuți de sine au găsit mai multe răspunsuri corecte pe secundă, comparativ cu omologii lor cu un singur task.

Angajamentul este esențial

Cercetătorii au fost, de asemenea, curioși cu privire la mecanismele care stau la baza constatărilor. Ei au emis ipoteza că rezultatele s-au redus la un nivel mai înalt de implicare și s-au hotărât să măsoare acest lucru. Deci, ei au proiectat o versiune de laborator a experimentelor puzzle în care au folosit dispozitive de urmărire a ochilor pentru a măsura dilatarea pupilelor participanților în timpul muncii lor. Testul a constatat că pupilele celor  multitasking s-au dilatat cel mai mult, ceea ce le-a sugerat cercetătorilor că acești participanți depun eforturi mai mari pentru a rămâne angajați (concentrați).
În ansamblu, rezultatele nu indică faptul că ar trebui să începem multitasking pentru a spori performanța, explică cercetătorii, dar sugerează că perceperea oricărei activități ca multitasking influențează performanța unei persoane.
„În societatea de astăzi, ne simțim mereu ca și cum am jongla diferite activități pentru a face față cerințelor din timpul nostru, atât la locul de muncă, cât și la domiciliu, deci se pare că multitaskingul este peste tot”.
Considerăm că multitaskingul este adesea o chestiune de percepție care ajută, mai degrabă decât să dăuneze, angajamentului și performanței. Astfel, atunci când ne angajăm într-o anumită activitate, interpretarea ei ca multitasking ne poate ajuta.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons

Consultatie si analize medicale Obstetrica-Ginecologie, GRATUIT cu bilet de trimitere decontat prin casmb.

X
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.