021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Poate menopauza provoca mâncărimi ale pielii?

Home / Poate menopauza provoca mâncărimi ale pielii?

POATE MENOPAUZA PROVOCA MÂNCĂRIMI ALE PIELII?

 

Mâncărimile pielii sunt o problemă comună în timpul menopauzei. Oamenii pot observa senzații de mâncărime pe corp, pe față sau pe organele genitale. Modificările hormonale în timpul menopauzei pot provoca o serie de afecțiuni ale pielii, inclusiv bufeuri, transpirații și mâncărime. Acest lucru se datorează rolului esențial pe care hormonul estrogen îl joacă în sănătatea pielii. Acest articol explică cauza mâncărimii sau pruritului în timpul menopauzei. De asemenea, oferă informații despre modul în care se poate trata mâncărimea în timpul menopauzei, inclusiv posibile remedii de la domiciliu, sfaturi privind dieta, opțiuni medicale și metode de prevenire.
În timpul menopauzei, nivelurile hormonului numit estrogen încep să scadă. Estrogenul este important pentru sănătatea pielii. Ajută pielea să rămână umedă prin stimularea producției de uleiuri naturale și colagen. Colagenul este o proteină care menține forța și elasticitatea pielii. O scădere a uleiurilor naturale și a colagenului poate cauza pielea să devină mai uscată și mai subțire decât a fost înainte de menopauză, ceea ce poate face să se simtă mâncărime.

 

Tipuri de mâncărime în timpul menopauzei
Oamenii pot prezenta diferite tipuri de mâncărime în timpul menopauzei. Deoarece pielea devine mai uscată și mai puțin elastică în timpul menopauzei, oamenii pot fi mai sensibili la produse, cum ar fi săpunuri și detergenți, care pot irita pielea și pot provoca inflamații și mâncărime. Unii oameni suferă de mâncărime în plus față de furnicături sau amorțeală a pielii. Aceasta este cunoscută sub numele de parestezii. Alții experimentează un tip rar de parestezii cunoscut sub numele de formicare în timpul menopauzei. Formicarea conferă senzația de insecte care se târăsc sub piele. Intensitatea mâncării poate varia de la ușoară la severă. În cazuri mai severe, pruritul poate provoca întreruperea semnificativă a somnului, precum și viața de zi cu zi. Alte modificări ale pielii pot provoca prurit. Acestea pot include: piele uscată, erupții cutanate, pielea roșie, mici umflături la suprafață.
Oamenii ar trebui să vadă un medic dacă pielea lor este vizibil iritată pentru a exclude alte forme de iritare a pielii, cum ar fi infecțiile bacteriene sau fungice.

 

Pruritul genital
Nivelurile reduse de estrogen înseamnă că problemele vaginale pot apărea sau se agravează în timpul sau după menopauză. Oamenii pot observa mai frecvent mâncărime vaginală în timpul menopauzei. Secrețiile vaginale se numesc prurit vulvar. Acest tip de mâncărimi poate să apară mai des dacă o persoană suferă și de o uscăciune vaginală, care este un alt simptom comun al menopauzei. Nivelurile scăzute de estrogen pot face țesuturile vaginale mai uscate și mai subțiri decât de obicei. Când se întâmplă acest lucru, se numește atrofie vaginală sau vaginită atrofică, care poate face vaginul sau vulva să simtă mâncărime și durere. Următorii factori pot provoca și mâncărime vaginală: iritarea din cauza unor săpunuri sau detergenți

 

Inflamația (vaginală, vulvară sau rar, cancerul de col uterin)
Oamenii sunt mai susceptibili să dezvolte anumite tipuri de cancer după menopauză. O persoană ar trebui să-și vadă imediat medicul dacă observă orice secreție sau sângerare vaginală după menopauză.

 

Remedii naturale

Oamenii pot preveni sau pot trata frecvent pielea iritată, urmând o nouă rutină de îngrijire a pielii sau făcând o dietă specifică și schimbări ale stilului de viață.

 

O compresă rece – Aplicarea unei comprese umede în zonele cu mâncărime poate ajuta la ameliorarea iritației. Acoperirea zonei cu un prosop umed peste noapte poate fi deosebit de utilă în cazul în care mâncărimea deranjează somnul.

 

O baie de ovăz – poate ajuta la ameliorarea pielii. Flaconul de ovăz coloidal, sub formă de pulbere fină, odată amestecat în apă caldă, nu fierbinte, permite pielii să absoarbă ușor celuloza și fibrele conținute în ovăz. Aceste substanțe înmoaie și calmează pielea.

 

Hidratare în mod regulat – Hidratarea pielii după o baie sau un duș poate ajuta la blocarea umidității în stratul exterior al pielii. Acest lucru ajută la atenuarea uscăciunii și a mâncării asociate. Cei cu prurit ar trebui să aleagă un hidratant fără parfum adecvat pentru pielea uscată și sensibilă. Hidratantele naturale, cum ar fi gelul de aloe vera sau uleiul de nucă de cocos, sunt renumite pentru proprietățile lor calmante.

 

Tratamente medicale
În unele cazuri, pruritul poate persista în ciuda tratamentului la domiciliu. Pot fi necesare tratamente sau medicamente prescrise.

 

Creme de steroizi – Cremele ușoare de steroizi sunt disponibile pe bază de prescripție medicală. Acestea conțin cel puțin 1 procent de hidrocortizon, care ajută la calmarea pielii cu mâncărime și inflamație atunci când sunt aplicate direct în zonele afectate. Cremele cu steroizi sunt destinate exclusiv utilizării pe termen scurt. Folosirea steroizilor topici pentru mai mult de o săptămână poate provoca efecte adverse, cum ar fi înrăutățirea pielii, înroșirea și bulversarea.

 

Creme anestezice – Cremele anestezice topice, cum ar fi crema de benzocaină, amorțesc pielea și oferă o ușurare temporară a mâncărimii. Acestea sunt numai pentru utilizare pe termen scurt și nu trebuie aplicate pe piele rănită sau vătămată, deoarece acest lucru poate înrăutăți iritarea.

 

Antihistaminicele – Cu toate că antihistaminicele sunt folosite pentru a trata alergiile, unii oameni consideră că acestea oferă confort. Antihistaminicele pot fi aplicate local sub formă de cremă sau sub formă de tablete.

 

Terapia cu substituție hormonală – Terapia de substituție hormonală este utilizată în timpul menopauzei pentru a ajuta la refacerea nivelurilor scăzute ale hormonilor. Ea poate ajuta cu simptomele menopauzei, inclusiv bufeurile, uscăciunea vaginală și pierderea mineral-osoasă. Cu toate că mâncărimea datorată menopauzei nu este un motiv principal pentru persoanele care utilizează, creșterea nivelului de estrogen poate reduce mâncărimea. Terapia de substituție hormonală poate apărea cu anumite riscuri și efecte secundare. Orice persoană ar trebui să consulte un medic care va evalua dacă este un tratament adecvat pentru ei.

 

Fitoestrogenii – Fitoestrogenii sunt compuși naturali care se găsesc în plante. Deși diferă de estrogenul produs de organism, ei se pot lega de receptorii de estrogen și pot lucra în moduri similare.
Cercetările privind eficacitatea fitoestrogenilor pentru tratarea simptomelor menopauzei sunt încă relativ noi. Cu toate acestea, un articol de revizuire din 2014 sugerează că fitoestrogenii pot oferi unele beneficii similare cu terapia de substituție hormonală, dar cu efecte secundare mai puține sau mai puțin severe.

 

Prevenirea mâncărimii din timpul menopauzei

Oamenii pot reduce riscul de mâncărime a pielii în timpul menopauzei, făcând următoarele:
– Evită băile calde sau dușurile. Acestea pot bloca uleiurile esențiale ale pielii. Utilizarea apei călduțe este mai bună pentru cei cu piele iritabilă.
– Spală-te după baie. Îndepărtarea pielii după o baie sau un duș poate irita pielea dureroasă sau mâncărimea. Îndepărtarea ușoară a pielii cu un prosop moale și curat ar trebui să împiedice iritarea ulterioară.
– Evită scărpinarea. Deși tentant, scărpinatul poate rupe și deteriora pielea, mai ales dacă este deja sensibilă sau inflamată. În schimb, aplică o compresă rece pentru a ușura mâncărimea. Poartă mănuși pe timp de noapte pentru a combate scărpinatul.
– Utilizează pentru îngrijirea pielii produse fără parfum. Săpunurile și parfumurile aromate conțin substanțe chimice dure care pot irita pielea. Săpunurile și produsele de curățare fără parfum comercializate pentru cei cu „piele uscată și sensibilă” reprezintă o opțiune mai sigură.

 

– Redu consumul de alcool și nicotină. Aceste substanțe au un efect de uscare asupra pielii și pot provoca îmbătrânirea prematură a pielii.
– Poartă țesături moi. Bumbacul și îmbrăcămintea în formă liberă sunt mai puțin susceptibile de a irita pielea decât lâna sau fibrele sintetice care se pot lipi de piele.
– Evită expunerea puternică la soare. Razele ultraviolete dăunătoare de la soare pot irita pielea uscată, cu mâncărime sau sensibilă. Utilizați un SPF (factor de protecție solară) de înaltă protecție adecvat pentru pielea sensibilă.
– Stai hidratat. Apa este esențială pentru menținerea sănătății pielii și pentru prevenirea pielii iritate sau cu mâncărime.

 

Concluzii

Mâncărimile cutanate din timpul menopauzei pot fi rezultatul unei scăderi a nivelului de estrogeni. Oamenii pot trata adesea mâncărimea cu remedii la domiciliu, cu medicamente prescrise și prin evitarea anumitor produse.
Dacă pielea cuiva este foarte iritată și nu se îmbunătățește cu remedii de la domiciliu, pot avea nevoie de medicamente pe bază de prescripție medicală. Un medic va putea, de asemenea, să sfătuiască dacă terapia de substituție hormonală este o opțiune de tratament adecvată. Simptomele menopauzei se îmbunătățesc în timp și, de obicei, nu trebuie să continue în anii care urmează menopauzei.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.