Laboretica | Zahărul din nucă de cocos: beneficii și proprietăți
021-252 04 43contact@laboretica.ro Laboretica | Viitor în sănătate

Zahărul din nucă de cocos: beneficii și proprietăți

Home / Zahărul din nucă de cocos: beneficii și proprietăți

Zahărul din nucă de cocos: beneficii și proprietăți

Zahărul din nucă de cocos se bucură de un boom în popularitate, datorită – în parte – unor persoane care susțin că este o alternativă sănătoasă la alte tipuri de zahăr. Adevărul este mai puțin clar iar consumul prea mult de zahăr poate contribui la problemele de sănătate. Este esențial ca oamenii să înțeleagă atât beneficiile cât și riscurile utilizării zahărului din nucă de cocos. Acest lucru este adevărat, întrucât mulți se pot orienta către îndulcitori alternativi, cum ar fi zahărul de nucă de cocos, pentru a încerca să-și îndeplinească poftele într-un mod lipsit de griji sau vinovăție.

Zahărul de cocos provine din palmierul de cocos. Oamenii l-au mai denumit și zahăr de palmier de nucă de cocos sau nectar de flori de nucă de cocos (în forma sa lichidă).

Ce este zahărul de nucă de cocos și cum se face?

Zahărul din nucă de cocos provine dintr-o sursă naturală – seva palmierului de nucă de cocos. Aceasta este similară cu siropul de arțar. Pentru a recolta seva de palmier de nucă de cocos, fermierii taie tulpina de flori a copacului pentru a permite scurgerea nectarului. Pentru a face nectarul se amestecă seva cu apă și se fierbe până când rezultă un sirop. Producătorii fabrică zahăr granulat de cocos lăsând nectarul să se usuce și să cristalizeze. Apoi se rup bucățile uscate pentru a crea granulele atât de bine cunoscute. Zahărul de nucă de cocos are un aspect și un gust similare cu zahărul brut neprocesat, dar poate avea mai multe variante naturale, cum ar fi granule ușoare sau întunecate sau fluctuații în mărimea granulelor. Unii confundă zahărul de nucă de cocos cu zahărul de palmier. În timp ce au un proces de producție similar, zahărul de palmier provine dintr-un copac diferit.

Zahărul de nucă de cocos față de alte tipuri de zahăr

Două zahăruri comune pe care majoritatea le cunosc și le consumă în mod regulat sunt zahărul alb de masă și siropul de porumb sau siropul de porumb cu fructoză ridicată. Ambele conțin mai mult sau mai puțin substanțe nutritive esențiale.

Pentru fiecare 100 de grame de zahăr granulat, există 99,98 g de carbohidrați din care 99,80 g este zahăr pur, restul fiind minerale, inclusiv sodiu și calciu.

Pentru fiecare 100 g sirop de porumb cu fructoză, există 76 g carbohidrați din care 75,65 g este zahăr. Restul de 24 g este apă. Din nou, fracția minusculă rămasă este în mare parte compusă din urme de minerale precum sodiu și fier.

Pentru fiecare 100 g zahăr de nucă de cocos, există 100 g carbohidrați din care 75 g este zahăr. În ceea ce privește oligoelemente, 100 g conține 625 miligrame (mg) potasiu și 125 mg sodiu.

Comparativ cu zahărul granulat și siropul de porumb cu fructoză ridicată, zahărul din nucă de cocos are niveluri mai ridicate de fier, zinc și calciu, potrivit cercetărilor Institutului de Cercetare pentru Alimentație și Nutriție al guvernului din Filipine. De asemenea, zahărul de nucă de cocos conține cantități de fitonutrienți și antioxidanți, cum ar fi polifenoli, flavonoide și antocianidină.

Ce mai e de știut despre zahărul din nucă de cocos?

Conform analizei sevei de palmier de nucă de cocos, zahărul de cocos conține o anumită inulină, în timp ce zahărul de masă și siropul de porumb nu. Inulina este o fibră specifică care poate fi benefică pentru organism, contribuind la îmbunătățirea sănătății intestinale și la încetinirea absorbției glucozei. Cu toate acestea, este important de menționat că cantitățile de compuși benefici pot fi mici, adică ar trebui să se mănânce mult zahăr de nucă de cocos pentru a obține o doză sănătoasă din acestea. De asemenea, deoarece zahărul din nucă de cocos este în continuare bogat în calorii și zaharuri, consumul mult ar însemna un consum semnificativ de energie în exces, ceea ce ar duce la creșterea în greutate potențială.

Are zahărul din nucă de cocos un nivel ridicat al glicemiei?

Oamenii folosesc indicele glicemic al anumitor alimente pentru a-și măsura impactul asupra nivelului glicemiei. Alimentele cu un scor glicemic mai mare vor crește nivelul de zahăr din sânge mai repede decât alimentele cu un scor glicemic scăzut. Mulți aud că zahărul de nucă de cocos este un aliment cu indice glicemic mai mic decât cel al altor tipuri de zahăr, dar acest lucru poate fi înșelător. Zahărul de masă, sau zaharoza, are un scor glicemic de aproximativ 65, conform cercetărilor. Dar un studiu recent privind alimentele consumate frecvent în Filipine a constatat că indicele glicemic al zahărului de nucă de cocos este într-adevăr mai scăzut, cu un scor de aproximativ 35 la 42. Mai mult, inulina din zahărul de nucă de cocos poate juca un rol important în scăderea scorului glicemic. Cu toate acestea, nu este încă prea clar dacă acest lucru face ca zahărul din nucă de cocos să mai fie sănătos pentru persoanele care au nevoie de îndulcitori cu impact scăzut. Pentru mulți, diferența dintre zahărul de masă și cel de cocos poate fi minusculă.

Care dintre ele este mai rău pentru dinți?

Deși zahărul de masă și zahărul de cocos provin din surse diferite, machiajul chimic al zaharurilor în sine este similar. Un articol care oferă sfaturi de sănătate orală plasează conținutul de zaharoză din zahărul de nucă de cocos între 70 și 80 la sută, iar zahărul de masă este peste 99 la sută zaharoză. Articolul prevede că, în timp ce zahărul din nucă de cocos este mai puțin rafinat și are mai mulți nutrienți, oamenii ar trebui să-l trateze la fel ca pe zahărul de masă și să-l folosească cu grijă. De asemenea, el că este dăunător pentru dinți în același mod ca zahărul de masă.

Zahărul de nucă de cocos și fructoza

Zahărul de nucă de cocos conține niveluri ridicate de fructoză. Aceasta deoarece zaharoza este formată din jumătate de fructoză. Așadar, zahărul de nucă de cocos, cu conținut de zaharoză între 70 și 80%, ar avea un conținut de fructoză între 35 și 40%. Fructoza este gândită ca un aliment cu indice glicemic scăzut, deoarece organismul nu îl poate transforma imediat în energie. Totuși, acest lucru nu face din fructoză un zahăr mai bun. Consumul prea mult de fructoză, în special din băuturi îndulcite cu zahăr, poate pune în continuare o persoană în pericol pentru tulburări de sănătate, inclusiv diabet, obezitate și boli cardiovasculare, potrivit recentelor cercetărilor cardiologice.

Este zahărul de nucă de cocos bun ca alternativ pentru a sprijini pierderea în greutate?

Unii ar putea crede că zahărul din nucă de cocos este o alternativă perfectă pe care o pot adăuga la rețete fără vinovăție și fără restricții. Din păcate, zahărul de nucă de cocos nu este un miracol pentru pierderea în greutate sau o minune nutrițională. Conține substanțe nutritive suplimentare în comparație cu zahărul, dar diferența este mică. De asemenea, este esențial să înțelegem că zahărul din nuca de cocos este în continuare bogat în carbohidrați și conține calorii, două lucruri pe care cei care încearcă să slăbească ar trebui să le limiteze.

Deci, 100 g zahăr din nucă de cocos sunt tot 100 g carbohidrați, deși doar 75 g din acestea sunt zaharuri. De asemenea, conține aproximativ 375 de calorii. Deși aceste numere sunt puțin mai mici decât la zahărul de masă, acestea nu fac din zahărul de cocos un aliment fără „nevinovat”. Este recomandat să consumi cel mult 6 sau 9 lingurițe pe zi de zahăr, indiferent dacă este zahăr de cocos, zahăr de masă sau orice alt tip de zahăr adăugat.

Rezumat

Pentru persoanele care caută un îndulcitor alternativ la zahăr, zahărul de nucă de cocos poate fi o opțiune similară, mai naturală.

Este important de menționat că nu este un super-aliment nutritiv, ci doar o versiune oarecum mai sănătoasă a zahărului.

Zahărul din nucă de cocos va afecta în continuare nivelul glicemiei și poate avea un impact negativ asupra sănătății, similar cu orice alt zahăr adăugat. De asemenea, are o mulțime de calorii și carbohidrați.

Deși este posibil să nu fie super-alimentul minune așa cum multe companii susțin, zahărul din nucă de cocos ar putea fi potrivit pentru cei care caută forme mai naturale de zahăr. Ca și în cazul tuturor zaharurilor, oamenii ar trebui să se bucure de el cu moderație.

Contact

Nu suntem disponibili chiar acum. Dar, ne puteti trimite un e-mail și iti vom raspunde cat mai urgent.

Show Buttons
Hide Buttons
x

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de Confidențialitate
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
WooCommerce
We use WooCommerce as a shopping system. For cart and order processing 2 cookies will be stored: woocommerce_cart_hash & woocommerce_items_in_cart. This cookies are strictly necessary and can not be turned off.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
Google Adwords
We use Adwords to track our Conversions through Google Clicks.
Facebook
We use Facebook to track connections to social media channels.